Alla inlägg under augusti 2008

Av Ina - 21 augusti 2008 14:36


Har varit och vägt Hanna idag, hon väger 8905 och är 70 lång...

har även fått tid till BOEL test...

Av Ina - 21 augusti 2008 14:35


Hipp hipp hurra för min man idag! Stort grattis min älskling!

Av Ina - 20 augusti 2008 19:12


400 g fisk (tosk, spätta eller liknande)

frusna grönsaker tex broccoli, majs, ärtor

2,5 dl matlagningsgrädde

1 burk krossade tomater

persilja eller dill

smör


Smörj en ugnsfast form och sätt ugnen på 200

Lägg fisken i formen och strö de frysta grönsakerna omkring

Blanda tomaterna med grädden och kryddan, häll detta på fisken

täck med folie och låt stå i ugnen i ca 40 min (är fisken frusen kan det ta längre tid)

mixa till önskad konsistens, servera med potatis och tillsätt lite extra fett


Av Ina - 20 augusti 2008 19:06


Gjorde en god köttgryta som Hanna gillade, här kommer receptet om någon är intresserad!


1 burk krossade tomater

1 gul lök

2 lagerblad

1 liten burk majs

1 burk svamp

1 portion ris

bitar av nötkött (ta lite på en höft)


Hacka löken grovt, dela köttet i mindre bitar och koka med tomater och lagerblad tills löken blir genomskinlig och köttet genomkokt

koka under tiden riset. Häll av majsen och svampen och häll i grytan, låt puttra tills allt är varmt.

Leta upp lagerbladen och ta bort dem, häll grytan och riset i en bägare och mixa eller mixa med stavmixer. Blir det för tjockt tillsätter man lite vatten.

Klart! Lätt och gott!

Av Ina - 20 augusti 2008 09:53


både Roger och jag är supertrötta...orkar inget...fattar inte för Hanna söver ju hela natte till 07-08...det kan man ju inte klaga på...

ska iallfall idag måla i Hannas rum och kolla om färgen blir bra...tvätta blir det oxå (som vanligt)

får se om jag kan ta mig i kragen och städa lite oxå....kanske....

Av Ina - 19 augusti 2008 19:38


Stort grattis till Mervi, Stefan och Elin som fått en liten Oscar inatt!!


Vi kommer och hälsar på när allt lugnat sig!

Av Ina - 19 augusti 2008 17:45


idag har vi varit och kollat färg, fanns ju en del lila  nyanser att välja mellan... kan inte ha för mörk eftersom rummet är ganska litet...men vi köpte med en provburk hem så vi kan måla en liten snutt och kolla...spännande!


vi har även träffat Simon som har tatuerat sig!!! jag blev väldigt paff....och avundsjuk...

jag och Hanna åkte till Linda och Julia och fikade...tjejerna är så mysiga, båda satt och skrek på filten skulle överösta varandra och Julia ville äta upp Hanna...=)

de är ju så roliga...


nu sitter jag och hanna här vid datorn...hon vill gärna hjälpa till och skriva...Roger vilar, han har ont i huvudet..för lite kaffe antagligen...stackar min gubbe!

Av Ina - 18 augusti 2008 16:12


Imorgon ska vi köra runt och kolla färg till Hannas rum...nån lila...men kanske vi tar någon annan om vi hittar vi får se...

Har bjudit in oss hos Linda och julia på fika, alltid trevligt att träffa dem! Så får tjejerna leka lite och mammorna snacka skit och dricka kaffe...


Jag har ju äntligen blivit "vuxen" och börjat dricka kaffe...detta hände när jag gick på mammaledighet och man hade besök eller var iväg så var det massa kaffe....så blev det att man tog sig en kopp... gott...

Ovido - Quiz & Flashcards