Alla inlägg under december 2008

Av Ina - 8 december 2008 18:53


Helgen har spenderats på jobbet...det har varit VÄLDIGT mycket att göra!!! Vi har inte suttit mycket och äta och dricka vad är det??? Hann sitta ner ca 10 min för att slänga i mig lite mat, kände mig ganska yr och om jag svimmar gör jag ju ingen nytta...

Nej det har verkligen varit hemskt! Det har varit mycket ringande på klockan och hjälp att gå på toa...vi har mycket cancerpatienter och de flesta har metastaser...väldigt sorgligt...så ibland mitt i allt kaos måste man sätta sig ner och prata med dem...

Och när det var som rörigast går akutlarmet och en man dör...de började med HLR men doktorn avblåste det hela, mannen var för sjuk. På lördagen körde jag ner honom till röntgen och han hjälpte mig att hitta, det är lååångt till röntgen....och han hade röntgats en hel del...kändes väldigt konstigt att dagen efter går han bort...livet är bra märkligt!

Så idag är man ganska trött, släpade mig till babysången- det var avslutning så det ville jag inte missa! Alla barnen fick en lite ängel av ledarna...kommer att sakna det! Hanna börjar ju dagis och det är bara de måndagar jag är ledig som vi kan gå...

Julia och Linda har varit här en stund. Julia går redan, hanna mötte verkligen sin överman idag...=))

Julia gillade att pussa och slicka på Hanna, Hanna uppskattade det inte!!! hihihi....

Av Ina - 6 december 2008 20:43


Det var vääldigt gott med pizza och coca cola...har inte druckit det på länge, vi köper aldrig hem läsk om vi inte ska ha folk hemma...Duktiga?

Hanna var jättetrött när vi skulle äta så det blev ingen matro...hon somnade som en stock!

Hoppas på sovmorgon imorgon!


Måste baka en sats lussekatter till innan lördag, vet bara inte när. Jag jobbar 2 dagar nästa vecka oxå och det är inte lätt att göra med Hanna som hänger i byxorna...

Ser verkligen fram emot festen!!


Johan spelade match idag, undrar hur det gick? Måste ringa honom imorgon!

Av Ina - 6 december 2008 16:22


Denna helgen jobbar jag...inget vidare alls...det har varit en ganska jobbig helg och den är inte slut! Vi har många patienter som behöver hjälp och alla har någon form av cancer...vi har nog suttit max 30 min på hela dagen...usch vad jag gnäller men såna här dagar är ganska jobbiga...


Nu ska vi rasera på GI med pizza!


Hoppas ni får en trevlig kväll!

Av Ina - 5 december 2008 07:20


Ibland skulle man kunna vrida nacken av den....hon tyckte att hela familjen skulle gå upp kl 06.00....fööör tidigt!

Går in i Hannas rum och mjauar...suck!

Sen när alla är uppe går hon och lägger sig....åhhh man blir ju galen!!

Det blir att sova tidigt idag....

Ska ju jobba ikväll, behöver sova!!!

Av Ina - 4 december 2008 13:55


Har städat och tvättat idag...jobbar ju hela helgen....

Vi har även varit ute och gått en runda idag, det var ju så fint väder...hanna somnade och sov 1,5 timme ute...hon var lite kall om kinderna när jag tog in henne....

Annar har vi slagit in lite julklappar, hanna provsmakade pappret, tyckte det var gott...

Ska snart gå och hämta mer AD droppar...sen har vi blivit bjudna på middag hos Mattias å Barbara...alltid trevligt! =)

Av Ina - 3 december 2008 19:02


hade lätt kunnat lägga mig nu...varför gör man inte det då? klockan är ju "bara" 19...

hoppas Hanna sover bra inatt...imorgon har vi inget planerat....ganska skönt!

Av Ina - 3 december 2008 11:09


Hanna har börjat skrika mycket både på dagarna när hon ska sova och när hon sitter i sin stol...

Jobbigast är ju när man ska lägga henne, skriker hysteriskt...det är jättejobbigt att lyssna på...Vet inte vad man ska göra? Nån som har nåt förslag?

Inatt har hon skrikit en hel timme, fick lägga henne i min säng så hon lugnade ner sig sen över till hennes säng...så man är lite trött...

Hanna har sovit ca 50 min i vagnen när vi var ute och gick...Det är ingen ordning med sömnen längre...


Tacksam för tips!

Av Ina - 2 december 2008 13:48


Snart kommerhuset iMörrum fyllas av doften av pepparkakor, ska snart sätta igång julskivan och snart kommer resten av baksällskapet...

Man blir lite nostalgisk och tänker tillbaka när man var en liten plutt som åt deg så man fick ont i magen....

Ovido - Quiz & Flashcards