Alla inlägg under februari 2009

Av Ina - 20 februari 2009 19:04


Hanna och jag är båda supertrötta (säkert mamma oxå)

Syrran med familj har varit sjuka hela veckan så jag tyckte det var synd att de skulle bli väckta av Hanna tidigt, syrran verkade jättetrött!

Så vi sov hos mamma...

Torsdagen åkte vi och tittade på när Nellie tävlade. Hon var så duktig!! Hästen var väldigt pigg och hon tappade stigbygeln men hon klarade det fint! Hanna hejade på!


Hann träffa lillebror och Viggo, så roligt! Barnen börjar ha nytta av varandra nu, både leka och slåss...=)

Sen åkte vi till Holjebadet, hade lovat Johan och Nellie det!

De tyckte väl kanske inte det var jätteskoj eftersom vi fick passa Hanna hela tiden men de lekte med Hanna i barnbassängen...tror de oxå är ganska trötta nu...


Är hungrig men orkar inte göra något...åt en macka....

undrar när Roger kommer hem? Han bastar med jobbarkompisarna....


imorgon skulle vi gått ut och ätit med Fia och Simon men vi skjuter på det...


Trevlig helg på er!

Av Ina - 18 februari 2009 20:33


Har varit möte på jobbet idag, det blir att jobba varannan helg från och med nästa schemaperiod typ april....Roger och jag kommer inte träffas något eller ha en ledig helg ihop eftersom jag får jobba de helgerna han är ledig...nej nu är det ingen bra stämning på jobbet!

Man kommer ju inte ha något socilat liv precis eftersom vi har många att umgås med...vi hinner inte träffa alla som det är nu...

Mycket prat hur vi ska göra med köket, vi måste göra något schema så alla får vara där så det blir rättvist! alla är trötta och ledsna över allt!!!


Fundering: man kanske ändå ska skaffa fler barn snart???

Av Ina - 18 februari 2009 08:16


sitter och dricker kaffe och ostmacka...det är tyst(förutom tvn) och lugnt

Hanna sover, katten sover allt är lugnt....mmm...

Av Ina - 18 februari 2009 07:35


brukar mest sitta framför tvn på kvällarna  det är min avkoppling...

Men igår körde jag till Linda för tjejsnack och fika...det var skönt att komma hemifrån själv och kunna sitta och prata....mysigt!

Tack Linda för en mysig kväll! =))

Av Ina - 18 februari 2009 06:50


min lilla stumpa är ganska plockig av sig just nu, hon vet precis vad hon får och inte...hon gör det bara för att få uppmärksamhet...

Hon tycker det är jätteroligt att plocka ut sopor ur soptunnan på tv, trycka på stereon och plocka ur saker ur skafferiet....suck!

Undrar hur många gånger man säger NEJ under en dag ska räkna nästa gång vi är hemma en hel dag....onödigt vetande...

Idag ska jag lämna på dagis vid 11 jobbar kväll...hade man fått liite sovmorgon hade det varit skönt men icke!

Kanske kan flörta med syrran när jag ska sova hos dem på torsdag om hon kan gå upp...=))

På fredag ska vi åka och bada i olofström....ska bli roligt får nog prova bikinin....

lördag jobbar roger sen ska vi ut och äta med Fia och Simon på Olearys

söndag är det 1 års kalas för Viggo...


Av Ina - 18 februari 2009 06:29


Har ju inte varit på jobbet på ganska länge men när jag kom dit i måndags var det ingen rolig stämning...anledningen är neddragningarna...Innan hade vi en kvinna som jobbade enbart i köket diskade och gjorde matbeställningar...Hon har nu inte fått förlängt utan nu ska vi personalen vara både i patientvården och köket!!! Vi har det stressigt som det är nu får vi ännu ett stressmoment och irritation (vi är inte utbildade för att stå i ett kök!)

Chefen kommer inte sätta in en extra personal som bara är i köket utan nu blir vi en mindre ute i vården...detta är ett stort problem!

Och så är det parkeringen, de höjer från 2 kr-5 kr...årskortet 350-800!!!

När man kommer och ska jobba kväll finns det ibland inte nån parkering utan man får köra runt och leta, detta är ganska frustrerande!!!

Nej det är ingen som tycker det är roligt att gå till jobbet som det ser ut nu...

Av Ina - 15 februari 2009 14:45


väldigt sällan vi är hemma en söndag utan besök...

Inger å Kent skulle ha kommit och hälsat på men Roger är ju ganska snorig så vi sköt på det får se när vi kan hitta en dag de kan komma...nu är det ganska mycket bokat igen...

Jag har iallfall varit ute en liten runda, vilket underbart väder!!!

Ska försöka asa mig bort till gympan ikväll...18-19 är en bra tid...


Av Ina - 15 februari 2009 09:32


Solen skiner och snön gnistrar som diamanter...härligt och vackert! Synd bara att Roger och Hanna är förkylda och hostiga...Jag får väl ta en runda själv!

Även idag var lillstumpan uppe tidigt redan kl 06...då var det nästan -10 grader ute...

Känns som det enda jag skriver är hur tidigt hon är uppe....=)

Men det hade varit väldigt skönt med en sovmorgon nån gång!


Vet inte om jag har skrivit att jag har börjat i Sårvårdsgruppen på jobbet? Och så ska jag gå en 2 dagarsutbildning också...tycker det är både spännande och ganska äckligt med sår men med rätt omläggning kan man få ett ganska stor och djupt sår att läka...det bästa är ju säklart att förebygga sår innan de uppkommer men ofta kommer patienterna in med sår som de fått hemma...tycker ändå vi i vården är duktiga på att förebygga (smörja, vända, avlasta) kan ju bara tala för de avdelningar jag varit på...

Men tycker det är roligt att jag blev tillfrågad om jag vill vara sårombud...

Ovido - Quiz & Flashcards