Alla inlägg under december 2009

Av Ina - 26 december 2009 15:39


Vi har varit borta både julafton och juldagen så det var skönt att va hemma idag!

Har plockat iordning alla Hannas julklappar, städat lite, fikat, plockat bort lite gamla leksaker och mjukisdjur och myst hela dagen. Även hunnit tvätta lite oxå såklart...tänkt att tvättkorgen alltid är så full....


Skriver mer sen och återkommer med bilder

Av Ina - 22 december 2009 21:48


Det har kommit ännu mer snö idag...

Hanna och jag var ute 1 timme sen var hon nöjd, hon har INTE sovit någon lunch idag...men har ändå varit hyfsat pigg.

Kl 10 var vi och handlade, herregud va folk det var där...suck! man blir alltid ruinerad när man handlar på City Gross...


  Snögubbe, när han var klar sa Hanna hej bubben!

  Hanna hjälpa   Stackar fåglar!

Av Ina - 21 december 2009 21:26


även om snön och minusgrader, granen och stjärnorna är uppe, äter massor av choklad...så har jag ingen julstämning alls. Har inte ens börjat tänka på vad jag ska ha på mig eller köpt något heller...suck!

Men alla julklappar är klara och imorgon åker familjen och handlar mat tillsammans med alla andra som oxå ska handla...usch hatar mycket folk när jag ska handla...

På eftermiddagen ska jag och hanna leka i snön om det inte är för kallt, hon är redan röd om kinderna...


Det var så härligt att träffa henne idag! När jag kom stod hon i fönstret och vinkade, när jag öppnade dörren stod hon där med sina nappar....hon berättade glatt vad hon gjort hos mormor, drev sina föräldrar till vansinne vid matbordet...men det är ju som det ska vara just nu...=)

Hon följde med mig in och matade grannens katt, det var roligt! Undrade dock vad Eva och Thage var...de kanske sitter fast på flygplatsen och kommer inte hem, trodde de skulle komma idag...


Nehä dax att krypa ner varit uppe sen 05 då jag åkte buss idag...smidigt! Men det kostar 60 kr...kanske inte så mycket men det blir ju en del om man ska åka...men jag är glad att jag tog bussen och slapp köra, var snäll mot miljön...=)

Av Ina - 20 december 2009 17:54


Ok jag gillar snö men nu får det räcka!

Jag kunde inte köra till jobbet imorse för det snöade och var dimmigt, fick vända igen...körde när det blev ljust gick knappt köra då heller men till jobbet kom jag.

Sen när jag körde hem började det snöa igen!!! Det ligger över Hasslö för här snöar det hela tiden!!

Jag har en liten tomte som står på framsidan och den syns inte! det är säkert 0,5 meter snö...

Körde fast i en snödriva när jag skulle svänga in till vårt hus trodde jag skulle klara det...snälla grannar+barn hjälpte mig putta loss bilen...suck!

Roger lär få skotta imorgon igen...

Vi skulle ha hämtat Hanna idag men tyckte det var onödigt att ge sig ut, hon sitter inte i sjön även om vi saknar henne mycket! Roger ska hämta henne imorgon när jag jobbar så jag tar bussen till jobbet (om det kommer någon)


Hoppas ni haft en roligt helg ute i snön!

Av Ina - 18 december 2009 22:11


När jag hämtade hanna från julfesten på dagis hade hon med sig en liten påse, i den låg pepparkakor (favorit), en ängel med påklistrade löv och en julgran...hennes första egengjorda julsaker. Antar att det kommer flera...=)

Men man blir stolt och hon tyckte det var roligt när jag hängde dem i granen...


Av Ina - 18 december 2009 21:56


Hanna och jag sov ganska länge, ät frukost vid 7.30...sent när det är oss!

8 ringde Sofia, vi kunde komma när vi ville. det blev vid 10 så vi hann packa för Hanna är hos mormor. både roger och jag jobbar denna helgen och mormor har en bra lekpark med en pulkabacke vid sig...givet val.

Så först var vi i Ronneby, gick en runda på stan och köpte några julklappar. Sen åt vi lunch och drack kaffe. Vi hade 2 duktiga tjejer!

Vid 14.30 begav vi oss iväg, körde inom ÖB och handlade lite. Herregud va folk det var där!

Vid 15.30 var vi hos mamma, där väntade Mrtin och Viggo på oss. Åkte lite pulka. Det gillade barnen! Hanna sa mer, mer! =)

Det var roligt att träffa dem och att åka pulka men gud så kallt det var!!! Jättekallt!

och nu är jag och roger hemma själva...känns kontigt! Vi har ätit framför tvn och haft surroundet ganska högt...såg flickan som lekte med elden, riktigt bra!


Imorgon börjar roger vid 10 så då är jag hemma själv 2 timmar...det blir att göra det vanliga städa och tvätta...=)


Trevlig helg, åk lite pulka åt mig oxå!

Av Ina - 16 december 2009 13:56


blir ingen shopping i K-hamn, vädret tillåter inte det. De varnade på tv att det var halka på E22...

Kanske får bli nån annan dag...har bokat in lekdag med Susann och Thea imorgon men vi får se...och fredag ska vi träffa sofia och alice...hmmm undrar när jag ska kunna handla de sista klapparna???

Det är det negativa med att bo härute att man måste planera och dona en massa....innan kunde man bara gå ut och vara på stan på 5 min...

Av Ina - 16 december 2009 13:54

  Hanna hjälpte till att klä granen, tomten fick sig också en puss. Hon tycker om att bära omkring på honom. Sessan älskar julgransmattan, hon blir helt till sig varje år vi tar fram den...

Ovido - Quiz & Flashcards