Alla inlägg under december 2009

Av Ina - 3 december 2009 21:35


Idag kom vi iväg till Hässlehult och lekdag med Kristina, Moa och Molly. Hanna och Moa lekte ganska bra ihop men Moa tyckte det var jobbigt att Hanna stökade till...=)

Hon är så ordentlig den tjejen!

Vi åt lunch och fikade. Hanna klättrade upp i Moas våningssäng, shit va jag blev nervös...den är högre än mig...Hanna tyckte det var skojigt!

Vi var även ute och tittade på hönsen och vi fick med oss några ägg hem...nyvärpta..mums!


Tack för en mysig dag!

Av Ina - 2 december 2009 21:33


Har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa, hur jag än gör kommer någon bli ledsen eller sur...

Jag vänder ut och in på mig själv hela tiden för att alla ska ha det bra och vara glada...undrar hur länge jag orkar?

Just nu gråter mitt hjärta, jag är trött och inget är roligt...

Innan tyckte jag det var roligt att gå till jobbet, innan jag bytte arbetsplats. Har börjat lära känna min jobbarkompisar och många av dem är toppen men det är så jäkla mycket att göra att man inte har tid att lära känna varandra...Och det är mycket slitningar i arbetsgruppen...det är svårt att komma ny och veta vilkan man kan lita på.


Just nu är allt bara skit!

Av Ina - 2 december 2009 09:27


Ont i huvudet, halsen och allmänt kasst...inget vidare med andra ord...Hanna är oxå förkyld och trött men ska inte sova/vila...gör massa dumma saker istället...Tur Playhouse Disney finns, det gillar hon! Massa bra program för små barn som henne. Är väl inget fan att sätta barn vid tvn men nu känns det som jag måste...orkar inte engagera mig...


Skulle kört till Kristina, Moa och Molly men vi är ju inte på topp och Molly hade feber så vi skulle höras imorgon...verkligen synd för vi träffas ju inte så ofta...

dec

Av Ina - 1 december 2009 17:39


Har knappt reflekterat över att det är december idag. Var är snön???

Hoppas den kommer till jul!

Har en hel del kvar att göra innan jul men jag har ingen ork och ingen motivation att göra det...men samtidigt så vill jag och blir stressad över det...en ond cirkel...

Av Ina - 1 december 2009 17:32


Vi har varit vakna sen kl 04 hela familjen, Hanna kom till oss och ville inte somna om...ganska knäckande! Även om hon var jättetrött vägrade hon somna om fick ny blöja och välling men nix pix...Gnällde i 1,5 timme...frågade om hon hade ont...men nej verkade inte så...jag blir orolig när hon håller på som hon gör! Har testat olika saker inna läggdags men inget hjälper!

Hon hade varit glad på dagis iallfall...men oj så röd hon var i underlivet när vi bytte blöja...man undrar ju vad de sysslar med egentligen!

Dagen på jobbet var väl ingen vidare pga den tidiga morgonen, förmiddagen var ok men sen...Köksan gick hem, det ringde hela tiden, patienter skulle hem, det skulle bäddas och donas och sen fick en patient diarrée...tillslut var jag så trött at jag var gråtfärdig....Min syster jag jobbade med var oxå ledsen och grät så det är INTE bra arbetsmiljö nu. Alla är trötta och slutkörda! Det är inte bra att ha så mycket att göra och ha student oxå, man känner inte att man tar hand om dem på ett bra sätt....


Så idag är jag ledsen, känner mig trött och välrdens sämsta mamma/fru/kompis/syster m.m

Ovido - Quiz & Flashcards