Alla inlägg under december 2009

Av Ina - 11 december 2009 19:44


Håkan syrrans fd kille fyller ju 40 år den 12 dec så han tog barnen och åkte till Filippinerna, inte illa alls! Barnen tycker dock det är för varm där nere...=)


Jag har inte skrivit så mycket om detta, tycker det är kontigt och svårt. Vet ju att syrran läser min blogg så jag tänkte på henne också.

Håkan har ändå funnits i mitt och Martins liv sen vi var 6-7 år. Han är som en storebror. Jag hoppas båda blir lyckligare på var sitt håll och att vi kan hålla kontakten med Håkan. Jag har väl inte haft så mycket på senaste tiden med Håkan, man träffade honom sällan eftersom han ofta var iväg på resor.

Men nu är det som det är och vi får göra det bästa av det, Håkan har köpt ett hus i Mörrum så barnen har nära till båda föräldrarna och det är barnen man måste tänka på!

Av Ina - 11 december 2009 19:37


Känner mig knäpp som är så glad för att vi ska vara barnfria lördag-söndag

Ska bli så mysigt att få sitta med Roger och äta frukost, sova LÄNGE och få umgås med våra goa vänner!

Vår julfest brukar bli rolig, hoppas även på det detta året. Jag längtar tills imorgon iallfall även om det är mycket jag ska göra innan...=)

Ska bla baka mjuk pepparkaka, koka gröt, duka och dona...=)


Ska bli så roligt att träffa alla som kommer, synd att de som inte kommer kunde men så är det...Alla har sitt

Av Ina - 11 december 2009 19:31


Åh va skönt att bara va hemma och mysa! Fast det har varit lite stimmigt här idag efter dagis. Hanna är så trött när vi kommer hem att hon bara gråter, gnäller och skriker. Ingen lugn middag här inte och så ville hon inte äta något heller...ville ha "lellis" kl 18...

Ibland undrar man om dagis är så bra egentligen, det blir ju inte precis bättre...men hon älskar ju att vara där så...

Träffade en dagiskompis mamma, de ska ha i maj igen. då är deras kille 2,5 år...

Jag känner mig lite stressad när alla blir gravida igen...känns som det är något fel på oss som inte vill ha fler barn än. Tror jag vill ha ett barn till men inte när.

Måste gå upp i tid på jobbet oxå annars blir det inte fett....

Jag vet att man inte ska bry sig men så fort barnet fyller 1 år börjar folk fråga när nästa barn kommer...jag är väl lite nervös över förlossningen oxå, vill INTE spricka så mycket som förra gången och kejsarsnitt är väl inte precis skönare eller mindre smärtsamt heller....Jag hade gärna varit gravid och sen att någon annan fött barnet...

lite tankar som snurrar just nu...


Hoppas ni får en trevlig helg och lucia!

Av Ina - 9 december 2009 21:31

Idag har vi varit hos Martin och Viggo. Vi var där hela dagen! Hade jättemysigt, barnen lekte ganska bra och vi kunde dricka kaffe och prata, det är ju inte ofta vi gör det.

Viggor var väl inte helt på topp men även de små kan ha en dålig dag.

Vid 14 tiden kom Lisa hem så vi fick träffa henne en stund oxå!

Vid 15 tiden började vi packa ihop oss för att åka en stund till mamma, fick middag där. Träffade även syrran en liten stund, hon blev Hannasugen och körde inom...=)

(lägger upp bilder nån annan dag, det funkade inte idag)


Nu sitter jag här, är ganska trött så det blir sängen. jobbar 2 dagar sen är det fest! Ändå en hel del som kommer, ska bli så roligt!!

Av Ina - 8 december 2009 19:04


Jobbat hela helgen så vi har inte gjort så mycket. Har faktiskt satt upp vår julgran. Hanna var jätteduktig på att hänga dit kulor!

Tomtarna kommer upp till helgen då vi ska ha vår vanliga julfest, vi blir ett litet men glatt gäng! Ska bli väldigt roligt!


Idag har jag, Hanna och pappa varit och handlat. Mat och några julklappar men som vanligt glömde jag en del...

Imorgon ska vi till Martin och Viggo och leka. ska bli roligt sen ska vi en stund till mamma.

Av Ina - 5 december 2009 18:45


jobbat idag, vi har varit duktiga och samåkt...Mycket på jobbet idag sista dagarna med min student sen börjar hon gå med sjuksköterskan...hon är superduktig! Så mänsklig och duktig!


Svärföräldrarna varit här och ätit middag. de satt mest vid deras nya dator...tråkigt! Men trevligt att ses, de ska ju passa Hanna nästa helg när vi ska ha fest. Tyvärr är det väldigt många som inte kommer...mycket synd!!! Man träffas ju inte så ofta längre...alla har sitt och ja jag vet inte. Ibland känner man sig lite ensam, telefonen är tyst...alla läser bloggen så amn har ju inte precis något att berätta när man väl ringer...lite synd! mycket trevligare att prata i telefon tycker jag...men men....det blir kanske så...tyvärr....men ni som kommer till festen är mycket välkomna!!!


Nu blir det mys med mannen vid tvn ska snart lägga mitt lilla busfrö


Trevlig lördag till er alla!

Av Ina - 3 december 2009 21:44

Vet vad jag ska göra i helgen, jobba!

Av Ina - 3 december 2009 21:39


Skulle göra gröt till Hanna igår, när jag tog bort grytan från plattan lägger Hanna handen på den varma plattan!!!! SHIT....Hon har fått två blåsor på pek och långfingret...kommer göra ONT när de spricker...min stackars lilla tjej som ska vara överallt!

Ovido - Quiz & Flashcards