Alla inlägg under januari 2010

Av Ina - 20 januari 2010 09:39


jobbat 2 kvallar denna veckan plus helgen, helt lagom! =)

Gått maginfluensa på jobbet men isoleringen hävdes igår, skönt! Men inatt började Hanna och kräka...går säkert på dagis oxå...man tycker så oerhört synd om dem men hanna var så duktig, hade fått hem några kräkpåsar från när jag var sjuk som hon spottade i...hon ville ha fruskost men det kom upp igen direkt så nu får magen vila...hon är jättetrött, sitter i mormors knä och tittar på Pippi...

Mamma hämtade henne på dagis igår för roger skulle på något på kvällen, tur man har någon som gärna vill vara barnvakt...


Imorgon skulle jag tagit bort födelsemärken men jag får boka om tiden tror inte Hanna är så fräsch imorgon heller och syrran skulle passat hanna men nellie är oxå sjuk så...suck! nu kommer sjuktiderna...



hoppas ni håller er friska!

TV

Av Ina - 17 januari 2010 19:59


Varför är det så kass tv på söndagar? Det är ju då man vill ha bra serier och filmer, inte mitt i veckan kl 21-22 då man vill lägga sig!

GAH blir så sur! Man betalar ju ändå en del pengar för alla kanalerna...tycker inte det går något bra just nu....

Får sitta vid datorn och slöa istället...önskar att telefonen hade ringt så man kunde prata bort en stund men drömma kan man ju...

Av Ina - 17 januari 2010 19:57


Ska till jobbet imorgon jobbar kväll...tydligen går det maginfluensa...INTE skoj, jag kommer garanterat och få det! är så känslig mot det...usch!!!

Av Ina - 17 januari 2010 14:19


Linda, Daniel och Julia kom en stund i fm, alltid trevligt att träffas...vi fick ihop det till slut! =)

Jag bakade bröd som vi vuxna hade till lunch, tjejerna hade knappt tid att äta...Roger köpte ballerinakex med kladdkaka, helt ok!

Hanna fick en My little pony, en bok och ett käpphäst som hon gillade att hoppa omkring på...


Är så otroligt trött idag oxå...även om hanna var uppe ganska sent igår eftersom vi var på kalas hos Oliver så kom hon ändå kl 05...

På kalaset fick vi god mat+tårta men det var ganska stimmigt med 4 st

6 åringar....hanna var otroligt snäll hela kvällen!

Av Ina - 16 januari 2010 10:15


ZZzzz gäsp! Usch va trött jag är! Håller nog på och bli förkyld också...

Idag blir det mys nästan hela dagen sen ska vi på kalas hos Oliver som fyller 6 år på måndag...tänk va tiden går och snart får även han ett syskon.


Åhh va jag vill sova!!! jobbigt att var så trött...man känner inte för att göra något, Hanna och Roger tittar på tv...slapp...

Av Ina - 15 januari 2010 21:29


Hanna och jag har varit ledig idag trodde vi skulle ha en mysig hemma dag men hon har varit så gnällig och jag så trött att det inte har varit mysigt. Hade gärna velat sova en stund inna man skulle på After work med jobbet men kunde såklart inte sova när hanna sov för jag lyssnade efter henne...

men vi har iallfall varit ute en stund idag och lekt med lera, hennes favoritsysselsättning!


Det var riktigt trevligt att vara ute med jobbarkompisarna, annars ser man dem bara i arbetskläder. Stannade inte så länge kände inte för det...iochmed att jag körde oxå...det blir ju en tidig dag imorgon så...


Trevlig helg på er alla!

Av Ina - 12 januari 2010 20:47

 3 veckor har hanna varit ledig från dagis...trodde nästan hon skulle gråta när roger lämnade henne men icke...skönt!

Hon hade med sig kakorna eftersom de skulle ha kalas och det hade gått bra!

Hon krånglade lite när vi skulle hem...är lite bökig att få på overallen när hon inte vill, böjer sig bakåt så man håller på och tappa henne...får så ont i axlarna av detta!


Mår inget vidare idag, har varit på massage. jobbet innan var stressigt så jag spände mig...sen efter massagen blir jag yr och illamående...mår skit!

Ska lägga mig snart orkar inte vara uppe...jobb imorgon också+möte...kommer bara sitta och mala samm sak igen...känns meningslöst. det blir ingen ändring...

Av Ina - 11 januari 2010 20:16


Har varit ledig idag.

Trött som vanligt men Hanna och jag har ändå haft det ganska mysigt!

Hon fick den 2:a sprutan idag oxå mot influensan.

När vi satt och läste kissade hon på mig, hon tittade väldigt undrande på mig när jag skrek till...det blev ju blött! =)

Bakat muffins till dagis imorgon, de ska ha kalas för Hanna och Illse

Ovido - Quiz & Flashcards