Alla inlägg under januari 2010

Av Ina - 11 januari 2010 20:13


Glömde ju skriva att vi varit hos syrrans fd kille och hälsat på. Han har köpt ett hus i Mörrum, det hade verkligen potential. Mycket garderober och förvaring...

Johan busade hela dagen med Hanna, en pingisboll och en soptunna kan vara jätteroligt om man är 2 år...=)

När vi kom hem packade jag ner de sista julsakerna, nu måste jag köpa lite nya lampor! Mörkt...

Av Ina - 10 januari 2010 20:24


Igår hade vi kalas för lillstumpan, 21 pers...det var verkligen fullt hus!

Gjorde flygande jacob och jordgubbstårta. Maten räckte precis...tycker det är så svårt att göra till många...men det ordnade sig!

Hanna var så fin i sin prinsessklänning, hon fick massor med kläder, en docka (till), film, väska, pippiväska+lilla gubben och en trehjuling.

Det var en stimmig men trevlig kväll, de flesta körde hem vid 20 tiden. Johan och Nellie sov över.

De var lite trötta när Hanna väckte oss vid 06...


 

 

      

Av Ina - 8 januari 2010 22:35


Idag fyller vår lilla tjej 2 år! Hon kan stolt visa på sina fingrar hur gammal hon är...

Det är ju inte så lätt att vakna innan hennes så hon fick öppna paket inne hos oss, hon fick en leksaksspis, pyjams, en hink med lera och tillbehör och en tröja. Hon sa oj tack så mycket för varje paket hon öppnade! =)

Leran och spisen var roliga!


Vi åkte och handlade, tog även en lucnh på MAX. gick lite i leksaksaffären...har haft en mysig dag!

På kvällen kom Mattias och Barbara, hanna fick ett par inneskor som tyvärr var för små. Synd de hade passat så bra till prinsessklänningen hon ska ha imorgon.

Vi har ätit pizza och spelat spel, lite svårt med en trött Hanna men tillslut så somnade hon...

Vi ska ha kalas imorgon, 21 pers blir vi...fullt hus! Jag kommer vara helt slut när det är klart...men roligt att alla kunde komma, det är ganska många som jobbar helger så...

Hanna kommer få full uppmärksamhet...

Hon var även i tidningen!


Tack för alla telefonsamtal, sms och inlägg på bloggen och Facebook!

Av Ina - 7 januari 2010 10:18


lite stressigt, jobbade 7-15 och jag JOBBADE verkligen...fy fy fy! hade så ont i axlarna...en patient blev dålig så båda syrrorna var inne hos hnom så jag fick göra resten+köket....usch!

sen körde jag till K-hamn och hämtade Hanna, roger och hon blev hämtade av Ingmar så roger kunde hjälpa till med något mediacenter eller vad det var...hämtade hanna och körde till pappa där jag hämtade hannas spis hon ska få imorgon sen körde vi till Hällaryd och Mia och Abbe....usch va trött jag var! Sen drog såklart eländet ut på tiden så vi var väl hemma vid 21.15 jörde i snörusk och slaks så det gick i 70 km hela vägen hem...hatar köra i snö!

Så jag somnade som en stock när vi kom hem, hanna kom och väckte oss vid 07 imorse...


Var ganska nöjd med snön som var innan men visst är det vackert med all snö...och härligt när man har mycket kläder och går ut och leker i snön...

Av Ina - 5 januari 2010 22:04


Hade helt glömt bort att hanna hade namnsdag idag...dåligt samvete...

Av Ina - 5 januari 2010 09:42


Igår var vi alla lediga! så mysigt! Roger åkte först och besiktigade den lilla bilen, den gick igenom! Hanna och jag myste och städade hemma. sen körde vi mot Lyckeby, stax innan ringde Jonte (rogers jobbarkompis) och frågade om vi ville fika, Självklart ville vi fika! =)

De har ett jättefint hus i Hässlegården, me like!!! Även Jontes fru Inger var hemma. De hade satt in en kamin sen vi var där sist, vill oxå ha!!! =))

De är så ttevliga och snälla mot hanna, inger gick upp på övervåningen med hanna och lekte...de har träffats 2 gånger...

Sen åkte vi i snökaos och handlade lite till kalaset på lördag, får handla det sista på fredag. Tänk lilla stumpan fyller 2 år!!!


Vill inte jobba 3 dagar denna veckan...fan att jag inte tänkte mer när jag la schemat!! jaja bara bita ihop!

Av Ina - 4 januari 2010 09:49


Idag fyller min lilla mamma år hon hade kalas igår, jättegod tacosgratäng och kakor. vi ska ringa och sjunga för henne

Grattis mamma!

Av Ina - 4 januari 2010 09:47


Igår när jag körde hem från jobbet sken solen, det glittrade på marken och det var några som åkte skridskor på havet. Jag trodde inte isen var så tjock men närmast land håller den tydligen...=)

Blev så sugen på att åka skridskor...får väl vänta ett tag till med hanna kanske nästa år...


Men vackert var det

Ovido - Quiz & Flashcards