Alla inlägg under maj 2010

Av Ina - 9 maj 2010 10:28

Då var det dax för möhippa för Lisa, innan jag kom (eftersom jag jobbade) hade de varit på Kreativum, hade jag oxå velat vara med på verkade så roligt!

Men när jag kom till Emelies lägenhet myste de med chips och dricka. Lisa skulle göra en lergubbe av Martin och skriva en dikt. Vi sjöng också Lips (älskar det!)

och alla hade köpt något som Lisa skulle gissa vem det var ifrån.

Kl 18 åt vi middag på Karlmans. Lisa var så fin i sin Pippiklänning och peruk. Hon verkade vara nöjd med sin dag, det blev många skratt.


       

Av Ina - 9 maj 2010 10:23


Vi var några på jobbet som skulle beställa ihop...när jag skulle beställa 2 klänningar fanns såklart den ena inte, skulle då beställa en annan...den var oxå slut!!! PANIK! så det blir 1 st klänning men vi får se...måste kolla lite i affärerna oxå ha något spm backup....fan vad jag känner mig stressad över detta!

Av Ina - 7 maj 2010 11:22


Jag vill oxå vara hemma och mysa ikväll!

Det blåser ju storm ute så det hade varit skönt, tog på mig vinterjackan när jag skulle lämna Hanna. Blåser det i eftermiddag skulle barnen vara inne, bra det hanna blir lätt förkyld så...

skulle vistt ha någon fixardag på dagis oxå i slutet på maj...får se om vi kan ställa upp...


mysig fredag på er, jag ska snart åka och handla sen till jobbet...=(

Av Ina - 6 maj 2010 21:03

Har då lite problem vad jag ska ha på mig på bröllopet 22 maj, börjar bli ont om tid!

Vad tycker ni om dessa klänningar? Lägg till en stor, rund mage oxå när ni tittar..=)


     

Av Ina - 6 maj 2010 19:27


På tisdag är det den 11 maj, då är det markand i Mörrum. tradition att gå en runda där även om den blivit sämre för varje år.

Först ska Hanna och jag klippa oss hos Ellan. Ska bli skönt och det är välbehövligt! =)

Sen kommer jag, Hanna och pappa gå en runda på marknaden...Hanna tycker säkert det är skoj.

Mamma kommer hem den dagen men väldigt sent, hon är förresten i Kroatien har jag nog glömt att berätta. Får träffa henne på helgen...


Av Ina - 6 maj 2010 19:24


Idag kom Lollo och Liv och hälsade på, redan 9.15 kom de.

Vi har haft en mysig dag med fika, sovande och fika...=)

Barnen hann leka en liten stund innan de skulle köra hem.

Så härligt att kunna sitta och prata med någon som förstår och som lyssnar, vi snart ta och ha en tjejkväll eller tjejdag tycker jag!!! Fler som är på? =)


Lollo hade även med sig nya Marabou Polka, MUMS säger jag...jättegod!


Resten av helgen blir det bara jobb, jobb, jobb. Tur jag jobbar med trevliga och goa tjejer. mina studenter är där oxå, de är mycket bra!


Önskar er alla en trevlig helg!

Av Ina - 5 maj 2010 12:06


Lördagen spenderades först hemma sen hos fam Olsson, de har flyttat till en 4:a i K-krona och fått en liten tjej så det var dubbelt upp. Lägenheten låg jättebra och var stor och rymlig! Lilla Liv var snäll men lite tjurig framåt kvällen. Kändes konstigt att hålla en bebis samtidigt som man hade den stora magen...=)

Barnen busade och hade skoj. Vi stannade ganska länge men vi började bli trötta allihopa så vi åkte hem efter vi ätit tacos, mums! Fredde har problem med högt blodtryck och har mycket ont i huvudet så han fick vila lite. om man kan vila med 3 barn? =)


Söndagen var det roadtrip, svängde inom fam Gottfridsson och åt lunch, sen åkte vi till Martin, Lisa Viggo och fikade och lekte. det var underbart väder så vi var ute!

Och sen åkte vi till fam Ahlér och gosade med William.Oliver ropade på oss framåt kvällen...

-marina kan du komma?

-vad är det?

-Hanna har klätt av sig naken!!!

-men det kan hon inte...

Jodå upp ur källaren kommer en spritt språngande naken Hanna...hahah! Gissa om vi skrattade, frågade Oliver om han hjälpt henne men inte...Hon var varm...ja de är för söta ungarna ibland


Mycket trevligt! Men sen var vi ganska trötta allihopa, på måndagen sov Hanna till 07!


Jag, William och Hanna

   

Jag gosar med Liv

 

Föräldrarna måste ju leka lite oxå!

Av Ina - 4 maj 2010 22:03

helgen har varit underbart mysig, träffat vänner och deras familjer+ små bebisar men jag orkar inte skriva om det nu...Är sur, deppig och allmänt på dåligt humör så jag gör det när jag är på bättre humör. Går och lägger mig istället...

Ovido - Quiz & Flashcards