Alla inlägg under maj 2010

Av Ina - 17 maj 2010 20:41


Min lilla tjej är väldigt trotsig till och från, på dagis kallar de henne en stark tjej som är envis och lite bekväm...

När vi är ute är hon mer hos grannarna än på vår tomt, väldigt social liten tjej. Jag har förvarnat grannarna att i sommar kommer de ha en liten tjej springandes på deras tomter...=)

Hon är ju väldigt glad i andra barn och det är en del äldre barn på denna gatan...Hon älskar att gå fram till dem och se vad de gör och fråga dem vad de heter. Hon har börjat fråga MASSOR, om allt...Man får verkligen bita sig i tungan, det är bara att svara tillslut ger hon sig.

Nattningen är väl ingen höjdare heller, bankar hälarna i sängen, bankar med nappen i sängen, tänder och släcker sänglampan, vill ha dricka, mera nappar, kastar napparna på golvet, sparkar på sladden till lampan, lägger sig tvärtom i sängen...ja listan kan göras lång. Och det är INTE bekvämt längre att sitta på golvet och vänta tills hon somnat...

suck dessa underbara barn!

Av Ina - 17 maj 2010 16:35


Natten har varit sådär, hanna kom in och la och bökade halva natten och mamma hostade. Jag hittade ingen skön ställning...så man har inte sovit så mycket

Hanna sov när jag körde, konstiga unge. När man VILL att hon ska sova då sover hon inte...hon var trött efter allt bökande inatt

Kl 09 hade jag tid till barnmorskan. Alla prover va bra, magen växer som den ska men det var svårt att höra hjärtljuden, bebisen tyckte inte om att hon tryckte på magen.

Sen gick jag och klipte mig, blev ganska ok...har ju ganska vågigt hår nu så det blir inte bra något...men billigt blev det.

Sen hängde Lollo och Liv med och åt lunch. ALLTID trevligt att träffas! Skönt att kunna sitta i lugn och ro och prata och äta.

Kl 13 var det Ofelia. Tja vad ska jag säga, blev inte lugnare kände mig bara dum för min förlossning hade gått som den skulle...mmm...nästa gång ska jag fråga om Roger vill följa med.

Åkte även till Skopunkten och handlade skor till bröllopet

Väl hemma fikade vi, Hanna och mormor hade haft en bra dag.

Snart dax för kvällsmat...alltid lika svårt och veta vad man ska laga...

Av Ina - 16 maj 2010 18:03


Vilket höstväder, så kallt!

Hanna och jag har haft mysdag idag oxå, roger och mormor kom inte förrän på eftermiddagen. Så vi körde en runda till ÖB, kan handla massor där! Men tog det "viktigaste"

Hanna och jag somnade en stund i vår säng, det behövdes!

Vi grillade kött och hade rotfrukter till. så gott!


Nu är man ganska trött, idag ska Hanna sova i vanlig tid!


Imorgon ska jag till barnmorskan och Ofelia. Ska gå på stan själv! Ringer nog någon som kanske vill luncha med mig...tråkigt och äta själv...men det ska bli skönt att kunna gå i lugn och ro!

Av Ina - 15 maj 2010 21:48


Även om vädret har varit kasst har mitt humör varit på topp!

Vi fick sovmorgon idag, åt frukost 8.30 Mysmorgon med familjen! Roger skulle jobba sen på Martins svensexa så han åkte tidigt och kommer inte hem förrän imorgon.

Så vi bjöd hit lite goa vänner och syskon. Först kom Sofia och Alice hit, vi åt lunch, busade, tjejerna sov i sina vagnar på altanen så mammorna kunde äta choklad sen åkte de hem. En stund senare kom syrran och barnen. De stannade till 21 (vi trodde klockan var lite över 20 men klockan hade stannat) hahaha.

Vi tittade på sommarkrysset, Hanna dansade till varje uppträdande och försökte härma dansarna, SÅ SÖT! Fick det på film oxå!!

Så Hanna somnade ganska fort ikväll, helt slut men speedad av allt godis hon ätit. Vi fick sätta undan skålen för hon slutade inte...

Sitter nu vid FB som vanligt. Känner mig inte ens trött, är så glad över dagen haft det så mysigt men ska snart krypa ner, ryggen värker lite.


Trevlig helg!

Av Ina - 12 maj 2010 13:02


Nej idag är det inget vidare väder, regn och blåst.

Gissa hur länge vi sov idag? 7.45 Kryss i taket men är lite jäkla trött ändå.

Hanna och jag ska bara mysa idag, har tvättat 3 maskiner tvätt, städat, läst, badat Hanna, gjort lunch (ungen har fått för sig att hon inte tycker om korvstroganoff) gått till affären och nu sitter jag här. Man hinner ganska mycket ibland...

Men har ont i ryggen idag...känner mig sliten...tror jag ska lägga mig ner en stund...


Av Ina - 11 maj 2010 21:45


Idag har det varit soligt men lite blåsigt på sina ställen.

Först körde vi till K-hamn och lockade ut pappa/morfar på stan. Hittade en klänning till Hanna som hon kan ha på något dop eller kalas i sommar och en tunika till mig som var prissänkt 100 kr fall känningen jag beställt inte passar...

Vi åt lunch och glass på torget innan vi körde till Mörrum för marknad. Mysigt att gå där nere men mycket skit....Hanna fick en ballong, först skulle hon ha en stor sen en liten...suck!

Hon fick även välja ett smycke till sina foppatofflor, hon valde Spindelmannen...jaja tänkte jag...hon var JÄTTEnöjd med den, det fanns finare tyckte jag men men...

vi hade lovat att hon skulle åka karusell men pappa fick inte åka med någon av de små så vi hoppade det kanske hon hade suttit still men jag litar inte på det...

Hade ganska ont efter att ha gått en hel dag. Skulle ha kört och hälsat på hos Po och Bella men jag orkade inte...dålig vän men.. är mycket tröttare nu och Hanna suger MYCKET energi...

Imorgon är vi lediga, ska bara vara hemma, hopps på fint väder! På kvällen blir det fika hos fam Hansson.

Av Ina - 10 maj 2010 20:59


Vilket skitväder det varit i helgen, tur man jobbade! =)

Det har gått väldigt fort för jag har jobbat med goa tjejer och duktiga studenter!

Varit lagom med patienter oxå...

Nu är man dock ganska seg, hittade lite Marabou Polka i skafferiet som jag ska mumsa i mig...

imorgon skulle Ellan ha klippt mig men hennes barn har haft kräksjuka så vi hoppar över det...men ska till Mörrum på marknad en liten runda...Mamma kommer hem imorgon kväll oxå, hon har haft det bra i Kroatien...


Onsdag ska vi bara vara hemma hade jag tänkt...slappa och mysa lite...


Jag FICK ledig den 6 juni så nu kommer jag vara Williams fadder! Annara hade jag nog skolkat från jobbet...haha

Av Ina - 9 maj 2010 10:32


När jag kom hem igår lördag var fam Ahlér från Asarum här.

De hade en fråga till mig, om jag ville vara fadder till William. Han ska döpas den 6/6 såklart jobbar jag då. Man blir chockad när man får en sån fråga, överväldigad och glad! Såklart vill jag det måste ordna med ledighet bara...

Det är ju en ära!

Ovido - Quiz & Flashcards