Alla inlägg under augusti 2010

Av Ina - 13 augusti 2010 11:57


Hanna älskar att vara hemma hos mormor, där har hon ett helt rum "lekrummet" kallat med mina och martins gamla leksaker och böcker. Hon springer direkt in dit när vi kommer.

Roger och stefan skulle bygga igår så jag flydde...Även Nellie kom och Lisa och Viggo så mamma hade nästan alla barnbarnen hos sig. Vi hade en mysig dag, åkte även in till Glassbåten, hanna åt sin glass, lite av mormors och Nellies.. Ja vad ska man säga...

På kvällen åkte jag hem till fam Lagerström för lite barnpassning då de skulle på dagismöte, lilla Alice börjar dagis på måndag. Gick hur bra som helst att passa henne. Jag och Sofia kom även på att hon kunde åka med mig till Mörrum och bli hämtad där då hon skulle till Svängsta så vi lyckades trycka in 2 vagnar, 2 bilbarnstolar, en resväska+lite annat (så Roger vi behöver inte en större bil *ler*)

Väl hemma hos mamma däckade jag i soffan...blir så trött men nu är det ju inte långt kvar, kämpar på!

Av Ina - 11 augusti 2010 20:13


Min man köper ofta väldigt dyra saker till mig när jag fyller år, idag kom han med:


 

Han är inte klok, tyckte jag skulle ha en tv nere när lilleman kommer så jag kan titta på den medans jag ammar. Kärlek det!   

Vi kommer ta bort kattens klätterställning och dra bort skrivbordet så blir det jättebra!

Av Ina - 11 augusti 2010 11:10


Ska ju göra ett nytt UL v.36 alltså nästa vecka. Tänkte att jag skulle komma före lappen i brevlådan och boka UL när jag ska till BM nästa onsdag så tar man allt på en gång!

Har rint till gynmottagningen i 3 dagar nu och deras telefon tider är slut!!! Spelar ingen roll vilken tid jag ringt, de är ändå slut...så irriterande tycker jag!!

Av Ina - 11 augusti 2010 10:32


Idag ska inte jag och Hanna göra många knop, det blir mycket tid framför tvn så man får sitta och vila. Gårdagen var lite för intensiv då roger och stefan byggde och vi hade barnen att passa. Tack till Nellie för all hjälp!!!

Hanna var på sitt sämsta humör så hon jävlades lite extra med sin trötta mamma...men vi överlevde men har ganska ont i ryggen idag då jag inte satt mycket igår, blir mycket att ordna med när man har folk hemma, lunch, fika, middag...disk...

Men karlarna hann en bit iallfall, stefan kommer imorgon oxå och hjälper roger sen klarar han att lägga spånskivorna själv...jag och hanna flyr nog till mamma....

Av Ina - 9 augusti 2010 23:12


Ett sort grattis till min goa vän Sofia som fyller år idag!

Hoppas vi hittar en dag vi kan gå ut och äta på innan bebisen kommer!!!

Av Ina - 9 augusti 2010 18:19


Kl 8.10 tittar jag ut genom ett regnigt fönster och ser en lastbil köra förbi, ropar på Roger att det nog är "vår" lastbil. det blev fart på honom, vi hade precis vaknat!

Så nu har vi 1,3 ton tungt virke här och imrgon kommer Stefan och hjölper Roger att bygga...får se hur det går och om vi andra kan vara i huset...kommer nog bli rörigt...Som tur är stannar Nellie kvar här tills imorgon så får jag lite hjälp med Hanna...Nellie och Hanna leker så bra, Nellie tar så bra hand om sin lilla kusin!


Fick reda på idag att jag får lämna Hanna på dagis när Roger börjar jobba. Ska kolla med honom vilka tider han tycker, hon behöver ju inte vara där jättelänge bara så jag får vila lite och hon leka av sig. Passar ju ganska bra också nu när det är i slutet och man är trött och behöver vila.

Av Ina - 8 augusti 2010 20:54


Vilket regn och rusk det varit idag, den enda lilla stunden det var uppehåll passade Roger, johan, nellie och hanna på att bada...Hanna stod på stegen, doppade tårna i vattnet å sa HYYY, nellie stod och skakade...Johan och roger röjde med krokodilen Pippi...galningar! =)

Det var så mysigt att träffas, barnen sover över till imorgon! Hoppas på bättre väder då! Då kommer lastbilen med golvet till övervåningen eller golv och golv, spånskivor, spik och reglar tror jag det var...någon gång under dagen kommer en lastbil iallfall...så jag och Hanna får väl fly hem till mamma om det blir för jobbigt...vi får se..


Jag har nog kommit in i något förvirringsstadie eller så har jag varit hemma för länge, hade "glömt" att jag fyller år på lördag...Knasigt...åldern? graviditeten?

Känner att jag är helt tom, orkar inte ta tag i något eller göra något...slapp känner jag mig...orka inte engagera mig liksom...trött....

Av Ina - 7 augusti 2010 20:17


känns inte som lördag idag, vädret har gjort mig så otroligt trött. har knappt orkat göra något.

Mamma har varit här hela dagen och lekt med Hanna så jag har kunnat vila lite. Men jag får lite dåligt samvete eftersom Hanna ändå är mitt barn=mitt ansvar så är det guld att ha någon som ställer upp!

Vi var även och plockade vildhallon som vi åt med glass, det var gott!


Nu håller Roger på och lägga Hanna, han ställer verkligen upp min man. Han är oxå en guldklimp!

När hon somnat ska vi titta på film och äta choklad...=)


Imorgon kommer syrran och barnen hit, ska bli mysigt!

Ovido - Quiz & Flashcards