Alla inlägg den 1 december 2010

Av Ina - 1 december 2010 21:32


Hmm ja det blir väl ingen sammanhängande sömn precis att tala om men inatt eller imorse har vi ändå sovit en stund extra...Alexander på min arm då han vaknade tidigt och ville inte sova i sin säng...han är ett element, så varmt! både han och jag var svettiga när vi vaknade...men hanna väckte oss vid 7.30 ungefär...toppen!

och dagen har varit så mycket bättre när alla får sova...mitt tålamod blir liite bättre och hannas humör också...vissa dagar är verkligen pest!

Av Ina - 1 december 2010 21:17


Det hade kommit ganska mycket snö inatt och det snöade en del på morgonen också så det blev att skotta innan vi skulle till dsk för att väga Alexander...fick borsta fram bilen också, hanna orkade inte gå...=)

Hon gillar inte snön så mycket...

Alexander väger nu 6470g och var 62cm lång...förra gången hade de skrivit fel skulle vara 58 tyckte det stod 68...

Sen åt vi lite lunch och väntade på Emma skulle komma, hon blev lite sen men det gjorde inget...Hann plocka undan här lite såg ut som en bomb hade detonerat...  

Roger tog in våra jullådor så nu står det lite extra bråte här...det saknar jag, förvaring! Finns ju ingenstans att göra av sakerna, överallt är det fullt...eller så har vi för mycket bråte..  

Emma känner jag genom jobbet, hade henne som student...Jättehärlig och snäll tjej! Hon hade verkligen tålamod med Hanna som ville ha uppmärksamhet HELA tiden...det ville jag också så jag och Hanna "slogs" om Emma...hahaha

Nej men det är inte ofta man bara sitter och pratar och myser...

Hanna fick ritblock och kritor, Alexander fick kläder men hon hade köpt 62 och det börjar bli för litet så jag ska byta det på måndag då jag ska in till stan. Bättre att göra så än att inte använda det, tror jag tar 74 för vi har massor i 68...

Alexander har varit snäll och nöjd hela dagen och så blir det kväll och han blir skrikig och orolig...så konstigt! Dsk tyckte jag skulle testa att utesluta mjölk...svårt för jag har det i kaffet och kaffe MÅSTE jag ha, får testa låglaktosmjölken...tror ändå inte att han har ont för han blir nöjd så fort vi bär omkring på honom...

Ovido - Quiz & Flashcards