Alla inlägg den 15 december 2010

Av Ina - 15 december 2010 08:44


Vi brukar alltid sätta upp vår (plast) gran till lucia då vi brukar ha julfest med våra vänner. Eftersom Roger jobbade och vi helt enkelt inte är i fas med julen detta året så har vår gran inte kommit upp. Förhoppningsvis på torsdag, den enda kvällen vi kan göra det...eller på lördag men då ska det dukas och ordnas inför dopet eftersom det börjar kl 11 iof är vi uppe kl 06 så vi hinner nog en del innan 11...=)

Av Ina - 15 december 2010 08:35


Har inte kommit iväg och kunnat ordna några nya kläder till dopet...har ingenting att ta på mig! Just nu tänker man bara på barnen och maten...jag kommer sist (som vanligt) så är det  att vara mamma...=)

Ska kolla med Maria om hon kanske har något jag kan låna, vi har nog samma storlek...

ÅHHH va det är tråkigt att inte ha några kläder!!!

Men har ett mål att till sommaren ska jag ha gått ner mina kilon jag lagt på mig och så ska jag börja träna! (förhoppningsvis)

Av Ina - 15 december 2010 08:32


Vi är lediga från dagis idag imorgon är det julfest sen är hanna ledig 3 veckor...tror hon kommer bli väldigt glad för sin julklapp...=)

Idag kommer Max och Karin hit, Max går på hannas dagis och hanna och han brukar gifta sig! =)

De leker mycket på dagis och pratar hela tiden om varandra. Max har inte varit på dagis på länge för de har varit lediga och utomlands men idag ska de få leka...

Behöver lite sällskap...roger ska ju på julmiddag med syncentralen så han kommer vara iväg hela kvällen...jag kommer nog vara ett vrak när han kommer hem...

Av Ina - 15 december 2010 08:25


Dagen gick ganska snabbt, klippte mig på morgonen och sen lunch och hämta Hanna. Stefan å Susanne med barnen skulle komma och lämna julklapparna. Det var fullt ös på alla 4 barnen, mest mina! Hanna var trött och Alexander orolig och gnällig.

Roger skulle såklart på styrelsemöte också så jag fick ta båda barnen. Susanne skulle försöka hjälpa mig lite innan de åkte men Hanna vägrade...men hon somnade snabbt iallfall!

Alexander började hosta och rossla på kvällen det var därför han varit så orolig innan. Ville INTE ligga i sin säng, klart när man inte kan andas. Han är inte snorig för övrigt bara rosslig och hostar. Så han har suttit i bilstolen och sovit inatt...Ätit 1 gång sen sovit. ganska skönt för mig såklart men brösten var ganska hårda när han vaknade på morgonen. Hanna har som vanligt varit uppe tidigt 06...

Det är så typiskt att Alexander ska bli "sjuk" nu eftersom dopet är på söndag, vi håller tummarna att det släpper tills dess. Det är ju fler som är sjuka så vi håller tummarna att de oxå blir friska!


Ovido - Quiz & Flashcards