Alla inlägg den 17 december 2010

Av Ina - 17 december 2010 14:27


Ibland är det kaos här även på nätterna...Alexander är vaken hela kvällarna, vill hänga med sina föräldrar. Igår satt han i våra knä och sparkade med sina ben...såg ut som om han sprang! =)

Han lägger sig när vi lägger oss typ vid 22...vid 00.23 (exakt) vaknade Hanna och skulle såklart kolla om tomten lämnat något paket till henne...var TVINGEN att öppna det. Ok sa jag sen i säng...skulle INTE kissa...efter 10 min skulle hon kissa...suck!

Jag bäddade ner henne och satt en liten stund i hennes rum, gick när jag trodde hon sov. Alexander satt i bilbarnstolen och sov inatt...precis när jag lagt mig kom hanna tassande, så höll vi på i 1,5 timme inatt! tillslut somnade hon! Då skulle såklart alexander ha mat sen ville inte han sova, sora ögon tittade på mig och så skrattade han coh pratade med mig vid 04 tiden...då är jag INTE så pratsugen...

Tog en stund att få honom att sova men sen vaknade inte jag förrän 7.30 tror inte jag hade vaknat om en bomb detonerat utanför...var helt slut!

sen myste vi...jag försökte hitta nån som kunde titta till barnen medan sjag körde till församlingshemmet, fick tag i en granne som förbarmade sig över oss...ville inte asa ut alexander och han sov oxå...

Till församlingshemmet i en rasande fart, fick nycklar till larmet och koll på kaffebryggare och diskmaskin...larmet är jag lite nervös över...men men...

Sen hem tog väl 15 min max...försökte bjuda in grannarna på kaffe men de ville inte...

Efter lunch la vi oss alla i sängen och mös, båda barnen somnade!


Mamma kommer ikväll så kanske jag hinner att köra och handla...vi får se. Mattias och Barbara ville oxå komma en stund. Roger är ju på julbord ikväll igen...vissa har det bra! =)


Trevlig helg på er!


Ovido - Quiz & Flashcards