Alla inlägg den 12 december 2010

Av Ina - 12 december 2010 21:46

Låg och drog mig lite på morgonen, när jag gick upp berättade Roger att en självmordsbombare hade sprängt sig själv i Stockholm...så jäkla obehagligt!!

Fan att galningarna ska komma hit och spränga oskyldiga...som tur var var det väl ingen människa som kom till skada men har det kommit en hit så kommer det säkert fler som ska spränga sig själva...jäkla idioter...

Man har ändå kännt sig trygg i Sverige men det gör man inte längre, väldigt obehagligt

Av Ina - 12 december 2010 21:24

måndag- lucia

tisdag- jag ska klippa mig

onsdag- roger ska på julfest

torsdag- julfest dagis (handling till dopet!)

fredag- roger julbord

lördag-förbereda till dopet

söndag- dop kl 11


kommer nog vara ganska trött efter denna veckan...

Av Ina - 12 december 2010 21:15

Äntligen har jag kunnat slappna av...nu sover båda barnen. Hanna har varit hos mormor hela helgen så hon var trött när vi hämtade henne. Sen åkte vi en stund till Håkan (han fyller år idag! Grattis) fikade en stund och sen hem till fam Gottfridsson då mannen hade datorproblem. Såklart somnade Hanna i bilen och sen när vi var hemma och hon vaknade blev hon galen. Skrek, slogs och grät...Ville INTE kissa och INTE ha blöja på sig...helt galen! Tillslut fick jag henne att lugna ner sig och då ville hon kissa. Samtidigt som hon skrek var alexander också på topp...herregud vilket liv det var här! Tillslut fick vi Hanna att lugna ner sig och jag läste för henne men när hon skulle sova (jag satt inne i hennes rum) började alxenader skrika = jättehungrig NUUU. så jag fick gå ut och skicka ner roger till hanna vilket resulterad i att hon grät och blev jätteledsen för hon ville ha sin mamma...hade GÄRNA klonat mig...man känner sig så jäkla kass och elak för man vill ju finnas tillhands för båda sina barn...åhh så jobbigt!

Har så fruktansvärt ont i axlarna och nacken då jag spänner mig när de skriker och när jag ammar...ibland får jag kramp i axeln för jag hållig alexander länge (han börjar bli väldigt tung...)

Nej fy såna här kvällar är inte roliga...men lite vårt fel för barnen var såklart trötta...får se hur det går imorgon med lucia och allt...vet inte hur jag ska lösa det med nattlinnet och overallen...blir ju inte fint, hon ser ju ut som en stoppad korv...=)

och svinkallt är det ju!!! jaja återstår att se...blir overall, ljus och glitter

Av Ina - 12 december 2010 21:10

Fam Olsson kom hem till oss vid 17 tiden. Då beställde vi pizza (och räksallad)

Mycket gott! Kändes som vi åt hela kvällen för sen blev det glögg å pepparkakor, de obligatoriska skumtomtarna kom oxå fram och medans vi åt och drack stod det chokladpudding i kylen...så det blev det lite senare...Vi dansade även runt i en ring och sjön julsånger då granen ännu inte kommit upp..tur ingen såg oss, då hade de trott vi var galna (eller fulla)

Elin och Vidar lekte fint och Liv sprang omkring i sin gåstol, alexander höll sig också lugn...det var vi vuxna som stod för allt liv...skrattade så jag fick ont i magen...Vilket jag VERKLIGEN behövde!


Tack fam Olsson för en underbar kväll!  

Ovido - Quiz & Flashcards