Alla inlägg under april 2011

Av Ina - 23 april 2011 21:52


Alexander är 7 månader idag! Stora killen! Han ålar sig på golvet och reser sig så han står på knäna så han kryper nog snart...

Kände även idag att han fått upp en bit på tanden!!

Han är mer nöjd och glad nu, ibland när vi har folk hemma är han så tyst, nästan blyg...


Puss på dig lilleman

Av Ina - 23 april 2011 21:00


Det har varit lika underbart väder idag dock lite kyligare på förmiddagen men sen var det varmt! (jag är lite frusen när det blåser, alla andra gick i shorts...)

Roger jobbade ju idag så jag och barnen hade mys innan han kom hem då hade även mamma och pappa kommit!

Alexander sov nog 2 timmar i vagnen så jag och hanna hann leka lite. Vi åt lunch allihopa ute på altanen och lekte...MÅSTE ha en solhatt till alexander kanske kommer mia med någon imorgon annars måste jag köpa!

Vi har haft en mysig dag mest varit ute så nu har vi suttit ute och grillat i 3 dagar!! Blir iallfall att vara ute en stund imorgon sen bär det iväg till jobbet...spännande! Kommer vara hur vimsig som helst...kommer knappt ihåg min kod till inloggningen...jaja kommer nog när jag står vi datorn tror jag...synd att jag missar svärföräldrarna och fam Gottfridsson men får träffa dem en annan dag!


Myggnätet till vagnen var borta, köpte ett nytt för nån vecka sedan...hade det i torsdgas på förmiddagen sen var det borta...jag är ju lite halvdement så jag kan lägga saker på de mest konstiga ställen...sen hittar jag ju dem inte såklart...berättade ändå för mamma att det var borta, titta ner på alla brädor som ligger vid grillen och där låg myggnätet i sin påse...måste ha trillat ner....JIppi! skönt att jag httade det, behövs nu när han ligger ute och sover...

Av Ina - 23 april 2011 10:58


  

hhhhhhhhh

hhhhhhhh

 

      


(detta inlägget blev hannas, det är hon som valt gubbarna!)        

Av Ina - 23 april 2011 10:54


även om det har blivit lite mindre sömn inatt känner jag mig glad, livet är härligt när solen börjar skina och man kan vara ute och leka!

Sitter på altanen med en kopp kaffe, fåglarna sjunger, solen skiner, hanna leker med en ballong och alexander sover i sin vagn...härligt!

Roger jobbar några timmar sen kommer mamma och pappa, grilla blir det idag också...=)

Av Ina - 22 april 2011 16:11


är sugen på att åka dit, behöver kläder till mig själv...kanske man ska hänga på syrran som ska dit i maj....handla till sig själv

Av Ina - 22 april 2011 16:09

Jag har ingen koll alls, när är det man går påskkärring? var det igår eller är det idag? Hade tänkt hanna skulle få gå till grannarna, tror de hade tyckt det var roligt...men det tar vi nästa år då lillebror också kan gå och mamma har bättre koll!   

Av Ina - 22 april 2011 16:00


Så himla mysig dag i solen, varit ute HELA dagen! Roger slutade tidigare, vid 14 tiden kom fam Arvidsson. Satt ute på altanen och fikade! NU ÄR DET SOMMAR!!! (hoppas jag)

Martin hjälpte oss att måla det sista på övervåningen- stort tack! Nu är målning klar och golvet läggs in på söndag...snart klart!!! Ska bli skönt att få undan lite saker!

Medans männen målade gick vi andra till fårhagen, vissa av lammen var riktigt keliga. Viggo lånade hannas rosa keps, han var så fin! =)

Och cyklade gjorde de också! Småkillarna satt på en filt på altanen och lekte, snodde varandras leksaker...hahah de börjar tidigt!

Hanna somnade som en stock efter de hade kört hem, alexander har sovit oroligt inatt och vi har varit vakna mycket. Roger hade knappt sovit något så han var inte på humör alls när vi vaknade...men både han och hanna sov en stund på förmiddagen så vi är alla ganska utvilade...Jag har hunnit tvätta 3 maskiner, putsa fönster, städa lite och leka...man hinner MYCKET när man är uppe tidigt!

Men vi har haft en mysig dag hela familjen även om vi sovit i olika omgångar...=)


Ikväll kommer fam Lagerström, ska bli så roligt att träffa dem!Blir tyvärr inte så ofta som man skulle vilja, de renoverar ju sitt kök men det kommer bli sååå snyggt när de är klara!


Av Ina - 20 april 2011 20:51

I detta huset går det åt mycket färdigblandade såpbubblor, får börja göra själv!

Vet man inte vad man ska köpa till Hanna är såpbubblor ett alternativ, att detta kan vara så roligt. blåsa och sen jaga bubblorna...


   

Ovido - Quiz & Flashcards