Alla inlägg under april 2011

Av Ina - 20 april 2011 20:50

Såhär fin var Hanna när de hade påskfest

 

Av Ina - 20 april 2011 20:25


Alexander ville gå upp vid 4.30 idag, det ville INTE jag! =)

Hanna sov till 6.30 sen var det fullt ös!

Idag hade vi inget bokat, bara påskpynta. Så vid 9.30 var vi ute och klippte björkris att sätta in. Man hinner mycket när man är uppe tidigt!

Alexander var vaken så han satt upp idag, det gillar han! Är fortfarande ganska liten men det går, Hanna körde vagnen!

Hemma igen så hängde vi pynt i riset och tog fram några påskkycklingar, har inte jättemycket men lite vill man ha...

Vi tog också en liten eftermiddagslur allihopa, så mysigt att ligga och sova ihop! Hanna är mycket gladare när hon får sova, då går allt mycket bättre. Lite fika och sen badade barnen ihop i vår lilla badbalja, tyvärr hann jag inte hämta kameran. Det såg så mysigt ut! Alexander älskar vatten, han plaskar så hela badrummet blir vått (jag och hanna också)

Roger kom hem tidigare ikväll då det inte blev någon innebandy, han hade även handlat.

Alexander somnade kl 20 ikväll, han sov inte mycket på eftermiddagen så det ska bli intressant att se hur länge han sover inatt...

Finns inget att se på tv, så tråkigt! Kl 21 är det True Blood, den serien är riktigt bra! Brukar också se Halv åtta hos mig-gillar verkligen det programmet! Sen skulle det visst börja med kändisar...

     

Av Ina - 20 april 2011 20:23


GLAD PÅSK ÖNSKAR VI!

 

Av Ina - 19 april 2011 20:24


Vilket underbart väder!!! Hoppas det håller i sig!!

Efter jag lämnat Hanna på dagis åkte jag och alexander och handlade. Myggnät, mat, mat och lite påskpresenter.Det är många vi träffar i påsk och något litet vill man ge barnen...de blir ju så glada! Hanna kommer vara sockertoppad hela påsken...jag oxå =)

Efter dagis gick vi hem till fam Edvinsson, var ute en stund sen gick vi in och fikade. Alexander sov hela tiden, vaknade innan vi skulle gå hem så idag har han sovit massor (han sov hela natten också!!!)

Blev stressigt när vi kom hem, skulle laga mat, äta och duscha på 40 min men jag hann...körde till Jämjö för att få massage...sååå underbart! Tog bara 30 min men tar 60 nästa gång (ja den är bokad redan!)

så nu är man ganska trött får bli sängen snart...

Imorgon ska vi påskpynta (hoppas barnen är på bra humör) och bara mysa!

Sen är det fullt ös hela påsken och jag börjar jobba!!! Tycker det ska bli roligt men är faktiskt lite nervös också, var ju ändå ganska längesen...=)

Får se hur det går...kommer nog vara helt slut....

Av Ina - 18 april 2011 20:56

 

Av Ina - 18 april 2011 20:54

 

Av Ina - 18 april 2011 10:44


Måndag igen, solen skiner och andra maskinen tvätt är på g, den blir händ ute idag! Underbart! =)

Har även klippt mina buskar tror jag ska klippa rosbusken oxå lite...vill planera och göra iordning men så svårt i vår trädgård för det är sten överallt! Blir att köpa krukor...


Helgen gick snabbt som vanligt men har haft det mysigt även om Hanna haft nån utvecklings (trots) period, har inte lyssnat och gjort helt tvärtom...

Po:s fest var rolig men vi körde hem vid 22 när festen börjde komma igång, dagen efter blir mindre rolig om man inte får sova tyvärr...Vi körde till Preem och tvättade bilen innan vi körde till mamma...

Söndagen spenderade vi hemma hos fam Ahlér i Asarum, blev härligt väder så vi gick ut. oliver och hanna hoppade studsmatta, de små killarna sov i sina vagnar...William har ju börjat gå, det ser så roligt ut när de går med armarna rätt ut för att hålla balansen...

Vi fick pastasallad och tårta, mycket gott!

Var väl hemma strax innan 17, roger putsade lite och målade i vårt sovrum nu ska vi göra det klart!

Barnen var helt galna när vi kom hem, de bara skrek och bråkade. Jag fick gå ut med alexander men han skrek nästan hela promenaden innan han somnade, han måste haft ont någonstans. Vi var också ganska trötta så det blev en del skrik...Hanna säger emot mig hela tiden och ska inte göra som man säger, jag blir knäpp! Tillslut vet man inte vad man ska göra...Men det är väl bara att bita ihop....men det är SKITJOBBIGT!


Lägger in lite bilder från helgen ikväll

Av Ina - 17 april 2011 09:21


Dagen spenderades hemma, vi var alla väldigt trötta så det blev tyvärr mycket bråk och skrik...men vi lyckades vila hela familjen och därför kom vi iväg sent men det behövdes!!!

Roger bytte däcken på bilen så nu är det klart, vi tvättade den också!

Vid 16 lämnade vi barnen hos mamma och syrran och körde sen till POs 30års fest (vi firade även hans bror som fyllde 20) Vi var lite VIP då vi fick mat och tårta innan själva festen började kl 19. Maten var jättegod och tårtan smarrig!

Po fick mycket paket och sång av sin bror och en kompis, tycker det är så mysigt med livemusik, 2 killar som sjunger med bara gitarrer. det blir speciellt! Sen gick vi tipsrunda, hade inte Tina varit med så hade vi inte haft något rätt. Det handlade bara om musik jag inte lyssnar på...

Och sen var det music quiz, inget rätt där heller men roligt var det! Vid 22 drog vi oss mot Preem, Roger var sugen på kaffe och så tvättade vi bilen...

Barnen hade varit jättesnälla och allt hade gått bra så det känns bra! Man sov gott till alexander vaknade vid 01, han var orolig och skrek till 02 sen vaknade han igen vid 5.20...lite trött men inte så farligt ändå...

Idag blir det kalas för William innan dess ska vi gå och plocka vitsippor...=)


Helgerna går fort...

Ovido - Quiz & Flashcards