Alla inlägg under april 2011

Av Ina - 15 april 2011 21:06


Igår den 14/4 fyllde mitt fadderbarn William 1 år! Många kramar till honom!


Av Ina - 15 april 2011 17:47


Idag har solen skinit hela dagen nu på kvällen började det blir lite kallare.

Morgonen har varit ganska ok, jag hann sätta igång diskmaskinen, tvätta 2 maskiner tvätt och göra barnmat innan klockan var 10...duktiga mej!

Sen gick vi ut och spenderade nån timme ute innan alexander vaknade, han satt en stund i vagnen och tittade när hanna cyklade men sen tyckte han det var tråkigt. Blåste lite kyligt så jag tog in honom så svårt att veta vad man ska ha på honom, han är lite rosslig så jag valde att gå in...Hanna har också börjat bli snorig...Försökte få hanna att vila en stund, gick INTE! Alexander hade precis sovit så han ville inte ligga i sängen och mysa och hanna ville inte ligga där själv...jag hade GÄRNA legat där en stund, är trött idag...

Så nu på kvällen är hanna jättetrött och gnällig!

Syrran skulle ha kommit men var tvugnen att åka till vetrinären med Dumle så de fick tyvärr stanna hemma, väldigt synd! Hon får åka till mamma och mysa med barnen imorgon, vi ska ju på fest...=)

Har INGEN aning vad jag ska ha på mig...ska se om jag kan trycka i mig i jeanskjolen men tror inte det går...inte så snyggt när huden hänger över...GAH varför kan inte allt bara försvinna!!! Har knappt några kläder att ta på mig...tråkigt är det!!! jaja nog gnällt...


Trevlig helg på er!

Av Ina - 15 april 2011 17:43


Fullt ös, på morgonen klädde jag ut Hanna, de skulle ha påskfest på dagis. (foto kommer)

Bort med henne på dagis, hem och plocka undan lite vid 10 kom Hanna och Thina med sina flickor. Barnen sov om varandra men det gick bra, vi hann fika och prata! Mycket trevligt!

Hämta Hanna på dagis kl 14 sen hem, göra kvällsmat vid 17 kom fam Hansson de stannade till nästan 22 så dagen gick väldigt fort. Mattias åker ju till Afganistan nästa vecka och kommer hem i juni och augusti på permis. Usch varför ska han åka ner dit?!? är ju fortfarande oroligt....och Barbara får vara här själv...nej inget jag förstår, tur vi alla är olika...=)

Av Ina - 13 april 2011 21:30


Vädret var ju inget upphetsande idag precis så vi har bara varit inne (ja innan vi åkte till Lyckeby då)

Hade en väldigt mysig morgon, alexander somnade vid 09-11 då lekte Hanna och jag och hade det mysigt sen när han vaknade åt vi och efter det blev det bara knas.

Pappa kom så vi åkte till Lyckeby, fyndade på rean en tröja till alexander och överdragsbyxor för 50kr...det är fynd det! Köpte även sommarskor till mig själv och så handlade vi på willys. Hanna var ganska duktig i affärerna men när vi kom hem sen...lyssnade INTE! bara bråk hela tiden och så slog hon alexander med en bok i huvudet...suck!

Alexander skrek hela kvällsmaten och sen bara slutade han och var jätteglad...så konstigt! man undrar ju vad som gör ont...eller om han bara är skitförbannad för att ingen bryr sig om honom?

Nätterna har iallfall varit bra, han har somnat vid 20.30 och sovit till 04 och sen somnat om till 6.30 så jag måste erkänna JAG ÄR INTE SÅ TRÖTT SOM JAG BRUKAR VARA!! Tjoho! Får en extra kikc när jag tränar också och det gjorde jag ju igår!

Resten av veckan är det fullt ös imorgon kommer Thina och Hanna med sina tjejer och på kvällen kommer Mattias och Barbara, fredag kommer syrran, lördag är det fest för PO och söndag blir det 1års kalas för William...

Av Ina - 12 april 2011 11:14


Nu blir det lite rörigt inlägg då jag ska försöka få ihop många på liten tid och datorn är konstig så det tar tid...


Men söndagen spenderades först hemma hos fam Arvidsson med lunch goda amerikanska pannkakor och glass sen lekplatsen och kaffe efter det, vädret var ju underbart så vi var ute hela tiden.

Det blev lite stressigt då vi skulle till Svängsta och grilla också men vi hann dit och maten var klar när vi kom, man var inte speciellt hungrig. Fam Gottfridsson var där också de hade också ätit lunch så det var inte mycket vi åt...men så härligt att kunna sitta ute!

Alexander kände på gräset för första gången, tyckte det var spännande! Svårt att klä de små nu när det är något mellanting mellan vår och sommr...men han frös nog inte tror jag...vi var ganska trötta när vi kom hem hanna somnade innan kl var 19 och jag sov nog vid 2130 tycker söndagar är så tråkiga för det finns inget på tv, kan man likaväl sova istället.

Av Ina - 12 april 2011 10:58


Stort grattis till våra vänner Emma och Robban som äntligen ska gifta sig!!  

Ska bli roligt att få gå på bröllop

Av Ina - 12 april 2011 10:55

hehe snart får du inte en lugn stund mamma och syrran håll hårt i dina saker och pappa jag ska dra lite i dina sladdar..  för här kommer jag!!

 

Av Ina - 12 april 2011 10:52


Alexander, Vidar och Liv leke

    Elias, Hanna och Alexander myser på "gräset" som Hanna kallade mattan

Ovido - Quiz & Flashcards