Alla inlägg under september 2011

Av Ina - 8 september 2011 21:19


Hemma igen efter några nätter hos mamma.

Pappa hämtade oss på tisdagen och vi körde direkt till Karlshamn för lite shopping...behövde mössor till hanna, hon hittade en med "flätor" mössa med långa snören, blir bra när det är riktigt kallt. hittade halksockar till alex och tumvantar (hur länge de nu kommer sitta på) och ett set hanna ska ha på sin fotografering på tisdag...Man hittar ALLTID något till barnen...

Efter all shopping och ätande körde vi till mörrum, jag bjöd in pappa på kvällsmat så han stannade en stund.

Onsdagen bakade vi bullar och var på lekplatsen, träffade även Johan och Susanne. Va stor han har blivit nu när han börjat Norrevång, 13 år!  Både han och Nellie är så snälla vid barnen, leker gärna med dem och läser för hanna.

Idag torsdag hann vi vara ute en stund innan regnet kom och sen regnade det hela eftermiddagen...så tråkigt! Men då gjordes det jordgubbsssylt! MUMS! Inte alls så svårt som jag trodde, man måste bara ha en rejäl gryta och det har mamma. Vi har ett kort från när jag var liten när jag satt i den grytan, var kanske 1-2 år...

Alexander får man passa HELA tiden, han är på allt. Tar saker och springer iväg. Fjärrkontrollerna är väldigt roliga!! Och så klättrar han på allt...man blir helt sliut av att jaga honom överallt, man hinner inte precis leka med hanna också...Men hon lyckades hitta på lite själv och spöka ut sig...=)

Skönt att komma hemifrån lite men borta bra men hemma bäst!

 


Imorgon är det fredag igen och ev ska vi in till fam Olsson! Äntligen!

Lördag jobbar roger sen blir det 1 års kalas för kusin Leo, sover hos mamma då vi ska på SKTF dag på Eriksberg, har aldrig varit sär så vi passade på tror barnen kan tycka det är roligt med djuren. Hoppas bara på fint väder!

Av Ina - 5 september 2011 21:51


Våra lilla bil är ju sönder så jag och barnen är strandade här när roger jobbar vilket jag börjar få lite pnaik över, många småsaker jag behöver handla...är ingen eftermiddagsmänniska...så jag ringer lilla pappa och frågar om han vill leka chaufför...det vill han! Så vi ska ta en liten shopping i Karlshamn imorgon och sen kör han oss till mamma där vi stannar till torsdag...skönt att komma hemifrån lite!

Av Ina - 5 september 2011 21:43



Andra gången för alexander på sången...han hade precis vaknat när vi kom dit och undrade nog var han hade hamnat...massor av barn var det iallfall!

Men efter en stund tinade han upp och kunde gå runt lite och fick syn på deras "bergsprängare" där skulle han såklart pilla! =)

Åt lite fralla sen ville han ner och leka med de lite större barnen och charmade några mammor också...vad jag älskade den ungen just då! Som en sol var han...

lillplutten!


När jag skulle hämta hanna på dagis ösregnade det och det ökade! Oj vad blöta vi var, hanna hade regnkläder men inga stövlar och jag hade jeanskjol och sandaler...jaja blöt blev man....men vi hade det så mysigt i eftermiddag! Båda barnen var glada och inget tjabb eller skrik...så härligt! Vi hade så mysigt och när roger kom hem lekte vi alla i kojan hanna byggt i hela hallen och sen badade vi barnen tillsammans...så mysigt!! Hela familjen  

Båda barnen ÄLSKAR vatten så när den andra badar vill ofta det andra barnet som inte badar i så det blir 2 barn i vår lilla badbalja...så sötanär de badar ihop, leker och busar... Hanna ligger med benen halvt utanför...ser roligt ut!

Av Ina - 4 september 2011 21:44


Den 15 sept har jag bokat klipptid!!! Åhh vad det ska bli härligt, vill verkligen göra något nytt och lättskött!! Alexander äter på mitt hår känns inte så kul att ha snor, mat och annat i håret...

Kommer även att gå och prova glasögon den dagen...det blir en "ny" Marina efter den dagen...=)

Och ev kläder till bröllopet, har INGEN aning vad jag ska ha på mig....suck!!!

Av Ina - 4 september 2011 21:37


Lördag och söndag spenderades i Svängsta hos svärföräldrarna. De fyller år Berndt igår och Anne idag...Grattis till dem!

Vi hade kalas/kräktskiva ihop, ganska praktiskt faktiskt! Det blev ganska stimmigt med alla barnen och vuxna men de somnade kl 21 så efter dess hade vi det jättemysigt! Mammorna drack vin och åt upp resterna av kräftstjärtarna och räkorna..=)

Vi la oss ändå ganska tidigt eftersom våra huliganer vaknar tidigt. Vi har tur att Hanna sover tungt, hon låg i deras hall bredvid köket, vi gick där fram och tillbaka och hämtade saker men Hanna sov!! =)

Även alexander har sovit jättebra, jag sov dåligt pga att jag druckit...men trevligt hade vi!

Körde inom pappa och fikade inna vi körde hem...Har varit duktig och tränat idag, nu så börjar det riktiga livet! inget mera godis eller kakor....måste hålla igen nu!


Imorgon är det måndag igen, vi har inget planerat på hela veckan (ganska svårt utan bil) Jag och alexander ska gå till babysången, tror han kommer tycka det är jätteroligt (så fort vi sätter på musik här hemma dansar han och viftar med händerna!)

Alla helger är uppbokade med kalas...hela september, ganska otroligt att alla samlats i samma månad...=)

Ovido - Quiz & Flashcards