Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Ina - 7 januari 2011 21:14


Ringde till Maria, kände för att rymma ett slag eller iallafall få lite vuxeninslag...och kaffesällskap!

Så jag och barnen körde dit efter lite om och men, fick skotta fram bilen...sen hade Hanna kissat ner sig i bilen så vi började med att byta kläder hos Maria. Sen var det dax att springa x antal gånger på toa för att bajsa. När Hanna var klar hade även Alexander bajsat...suck! allt på en gång!

Men vi fick i oss några koppar kaffe och spela Pippi memory...=)

Skönt att komma hemifrån lite då det har varit massa strul med kalaset...men det verkar ordna sig med sittplatser...det svåra är var alla ska ställa bilarna...så mycket snö överallt! Ja vi får la se imorgon hur allt går...=)


Tänkte på att igår började min förlossning med Hanna, hon var uträknad den 6:e och vattnet gick men inga värkar så idag för 3 år sedan satt jag och väntade på att bebisen skulle komma ut...tillslut kom hon...min söta lilla (jobbiga) tjej....

     

Av Ina - 7 januari 2011 07:38


Just nu är jag inte den positivaste människan...Hanna har 3 års trots och Alexander bara skriker...vet inte vad jag ska göra tillslut för att få honom tyst...orkar inte bära på honom, min vä axel har pajat totalt....det är psykiskt påfrestande att ha en bebis som skriker och en 3 åring som vill ha uppmärksamhet....

ibland vill man bara gråta

Av Ina - 7 januari 2011 07:09


Igår var vi lediga hela familjen...ofta är det kaos då...Hanna testar lite extra när pappa är hemma och vi vuxna är trötta...Vila får man göra när man blir gammal men det blir mycket tjafs när man är trött. 

Hinner inte skriva här så mycket som  jag skulle vilja,Alexander är ju vaken hela kvällarna och vill bli buren eller äta...Sova vill han INTE, vi får kämpa för att få honom att sova 30 min...helt galet!

Igår såg vi andra delen av Svärdet och Spiran, jättebra serie! Alexander somnade vid 22.30 sen sov han till 06 så man får väl inte klaga....Men det är så påfrestande att ha honom på sig hela kvällarna,vill  sitta lite vid datorn och det går inte...


Förkylda är vi fortfarande...jag mest...får se hur vi gör med Hannas kalas imorgon...Får inte tag på vårt extrabord heller....

Ovido - Quiz & Flashcards