Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Ina - 9 augusti 2011 21:38

Sen man blev mamma har det dåliga samvetet nästan blivit värre, sen alexander föddes är det mycket. jag hinner inte med hanna, skäller mest på henne eller så sitter hon vid tvn. antar att alla föräldrar känner så nån gång men det är så mycket annat som ska göras också städa, tvätta, laga mat...

Hanna är ju ändå i en rolig ålder, när man kan leka med henne och se henne utvecklas. Man kan föra ett vettigt samtal med henne och hon verkar förstå men man är inte särskilt pedagogisk när man skriker på henne...känner mig som världens sämsta mamma, har verkligen kort stubin just nu och hon märker säkert det och då testar hon ännu mer. Jag försöker verkligen ignorera vissa saker men....GAH!

Hon pockar ständigt på uppmärksamhet, ofta när hon ser jag är upptagen med att byta alexanders blöja eller ge honom mat, då vill hon att man ska läsa eller ge henne något och då kanske man snäser eller säger något dumt...nej måste verkligen skärpa mig, hon är ändå ganska liten men så duktig när hon vill!


Mitt lilla hjärta!  

Av Ina - 9 augusti 2011 21:22

vänner, dessa underbara människor som vill vara en del av våra liv och ta del av våra barn uppväxt.

vissa pratar man ofta med en del mer sällan men man vet att de finns där OM man skulle behöva dem men ibland undrar man varför inte vissa hör av sig mer och berättar om viktiga saker i sitt liv...jag kan sakna telefonen som ringer, den är ofta tyst. Internet och sms har tagit över, vissas röster hör man inte ofta längre.

Jag är ingen ängel, det kan dröja länge innan jag ringer vissa men tycker ändå det är roligare att prata...

Alla har så mycket, andra vänner, sina familjer, barn och aktiviteter...ibland är det verkligen inte lätt att få ihop en träff...sen är väl jag och roger väldigt sociala, vi gillar att umgås med våra vänner och familj! Älskar dem alla! Man skulle bara säga det oftare, det är lättare att säga det till sin man..och barnen..

Man ska säga positiva saker mycket oftare till varandra, både hemma och på jobbet! Jag har varit inne i en negativ period nu när hanna varit så jobbig men jag försöker jobba bort det, har ju alltid varit en glad tjej...ska fösöka hitta den tjejen igen! =)

Blev lite djup där men tror jag har nån ålderskris....=)

Av Ina - 9 augusti 2011 21:18


Idag har vi varit hos svärföräldrarna och ätit middag, lax, potatis, morötter och sås!!! ÅHHH SÅ GOTT! Mumma!

Hanna åt väldigt mycket, mer än vad hon brukar (får nog köpa hem lax oftare) denna var så fångad av Gotte.


Nu på kvällen är jag jättetäppt i näsan och bara snorar och nyser...konstigt! blir så om kvällarna...sen på dagarn är det bättre...konstigt!


Imorgon ska vi hem till Linda, daniel ,julia och filip. Tjejerna ville leka lite! de är så söta, synd vi inte bor ännu närmare varandra...men vem vet vad som händer i framtiden? =)

Av Ina - 9 augusti 2011 21:15


Grattis Sofia på 30års dagen! Min älskade vän! Nästa vecka åker vi till Lalandia!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards