Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Ina - 15 augusti 2011 20:55


har säkert innan skrivit hur underbara våra grannar Ewa och Thage är och idag kommer Ewa med en bukett blommor där det satt ett kort: jag fick 500kr att äta för på Michelangelo+ att de ställer upp som barnvakt så roger och jag kan gå! Jag blev helt tårögd, så mycket pengar från sina grannar...ändå har de 6 barn+ barnbarn...


Av Ina - 15 augusti 2011 20:46


dagen började väldigt tidigt som den brukar, jag fick sovmorgon till 8.30, nice!

Hände en liten olycka, hanna blockerade alexander, han skulle krypa över henne och hon flyttar på sig så han åker i golvet och biter sig...helt otroligt vad små sår kan blöda, både jag och han var fulla med blod och han skrek! Fan tänkte jag nu får vi åka till akuten...men ringde 1177 och de sa att man inte gör något med sår i munnen onm de inte är jättestora såklart...det slutade blöda men han var rejält svullen, stackars killen!

Tur vi hade kalaset 15.30 för det är skönt att ha gott om tid eftersom barnen tar en hel del tid...vi var nästan precis klara när gästerna km, alla kom på samma gång...så det blev lite rörigt, visste inte vilken jag hade sagt hej till och paket och blommor överallt...=)

men det löste sig och jag fick massa fint: nya stolar till altanen, halsband med barnens namn på, termosmugg, klocka, pengar, blommor varav 2 orchideer....hoppas jag inte glömt något...

Vi grillade vildsvin, flinta och vildsvinskorv, hade potatissallad och bröd till det och det var jättegott! maten räckte men det blev lite stimmigt när vi skulle äta...men så blir det när inte barnen får mat först...

Vi hade sån tur med vädret, solen sken och det var varmt så alla 10 barn kunde vara ute...PUH hade varit svårt att ha dem inne om det regnat...

Tårtan blev också god och allt var bra MEN tyckte allt de åkte hem för tidigt, det var ju ändå lördag men det kan man inte göra något åt...

Hade en bra dag!

     

Av Ina - 15 augusti 2011 20:34


Då är man inne på den "andra" sidan om 20...=)

Jag hade en toppenbra födelsedag, mamma och syrran kom och "kidnappade" mig, vi åkte till Ronneby Brunns spa där jag fick en arombehandling på 50 min...uuunderbart skönt! Innan behandlingen satt vi i bubbelpoolen...så mysigt!

Efteråt åt vi lunchbuffé med lax, potatis och grönsaker, så gott! Roger och barnen kom också och åt med oss...underbart!

Ovido - Quiz & Flashcards