Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Ina - 2 augusti 2011 21:51


Fredagen aka vår bröllopsdag spenderade jag på jobbet, som tur var det lugnt. En ssk förfyllde min dag genom att komma in på expeditionen på morgonen och säga: åh Marina vad roligt det ska bli att jobba med dig idag! Underbara människa! Så ska man göra oftare mot varandra!!!

Hade packat en hel del dagen innan då barnen skulle vara hos syrran medans jag hade roligt med Emma och 8 andra tjejer på hennes möhippa.

Kände mig väldigt stressad för att glömma något...har varit väldigt stressad under en längre tid för denna möhippa, det är inte lätt att ordna något och få med sig 8 st andra helt olika människor...men det blev faktiskt en bra dag!

Lördagen började kl 09 hemma hos Emma, vi överraskade henne med frukost och paketleken. Hon fick även en packningslista.

Efter 2 timmar körde vi till Karlshamn, där fick hon göra uppdrag på stan bla att klippa kalsonglappar, öva brudvalsen med män i mustach och hålla allsång. Hon klarade allt galant! Vädret var inte helt med oss då det ösregnade när vi gick på stan men det slutade efter en stund.

Vi tog en lunch på stan och sen fick Emma låtsas att hon var sin idol PINK och fotograferas i olika kläder. Hur kul som helst! Emma gillade det inte först men det skulle bara vara på skoj.

När fotona var tagna bytte vi om till bikini...Emma visste inte vad som skulle hända, vid glassbåten kom killen somtagit fotona och hämtade oss i en båt...Emma var lite nervös då hon blir lätt åksjuk...Vi lämnade av några tjejer på en ö sen åkte vi andra gummiring, var lite nervös då de andra åkte men jag satte mig och åkte jag också och DET VAR SÅ KUL! Inte så kallt i vattnet som jag var orolig över...Satt nog för långt ner med rumpan i ringen för jag hade väldigt ont i svanskotan dagen efter och blåmärken överallt...

Kyligt var det och kallare blev det efter vi åkt, vi höll även på att gå på grund men tillslut kom vi in till land och vårt lilla spa. Herregud så skönt det var att krypa ner i jaccuzzin efteråt!

Vi grillade på kvällen och bara myste, Emma fick även måla en tavla av Robban.

Dagen blev jättebra och den blivande bruden verkade nöjd! Och det är huvudsaken!

               

Av Ina - 2 augusti 2011 21:47


Igår följde vi med fam Gottfridsson till Tjärö, de brukar lägga till där. Vi tyckte det skulle bli så mysigt men det blev det inte...5 barn och vatten, klippor, galna tjurar, djurbajs, färstingar och en liten kille som grät den sista timmen och som vi kånkade på hela eftermiddagen var ingen bra kombination...nej det får vänta tills alexander kan gå iallfall...tills nästa sommar...och ett bättre ställe för barnen att bada!

Roger och jag var helt slut igår när vi kom hem, hanna somnade snabbt men alexander bara skrek panikartat och sov oroligt hela natten...

så ingen mer båttur för oss...

Av Ina - 2 augusti 2011 21:30


oj vad sommaren rusat iväg! Vädret har väl inte varit något speciellt men man får göra det bästa av det! Saknar de varma sommarkvällarna men de kommer nog NU!

Tycker augusti är den bästa sommarmånaden (kanske för att jag och roger fyller år då?!?) Nej men ofta brukar det vara så fint väder och vattnet har blivit så varmt som jag gillar...nu är det dock lite för kallt...Badkruka- japp


Dagen idag spenderade vi först hemma, en kompis till hanna och hennes storasyster kom och lekte en väldigt liten stund, 1 timme tror jag...knappt tjejerna hann börja leka...sen var det mest bråk och skrik från hannas sida, så trött! Men vila skulle hon minsann INTE!

På eftermiddagen åkte vi ut en runda till Sandvik och myste, fikade och grävde. Hanna gillade mest lekplatsen badade inte så mycket.

Efter det åkte vi och handlade, hon somnade snabbt i bilen! Men var duktig i affären!

Ante var här och hälsade på en stund så vi åt lite sen lekte hanna med grannarnas barnbarn från Stockholm, de ritade(med gatkritor) på vår gång så vi har den finaste, färggladaste gången på hela Hasslö! Jättefin! =)


roger ska ju jobba några dagar denna veckan på TM så vi har inte jättemycket bokat...Många har ju börjat jobba också så vi får väl se om vi kan boka in dem vi inte träffar så ofta...

Av Ina - 2 augusti 2011 21:25


Just nu myser vi mest hemma hela familjen, försöker ha det mysigt...inte lätt med en sur 3,5 åring och en liten kille som skriker på nätterna. Vi är ganska trötta just nu!

Men Roger har 3 veckors semester till så vi får väl försöka överleva! =)


Alexander kan ta några steg nu om man släpper honom och Hanna älskar att samla olika djur (mamma gillar INTE spindlarna men försöker hålla god min)

Älskar verkligen mina godingar men ibland kan de göra en både gråtfärdig och gråhårig...men det är väl så småbarnsåren ska vara antar jag...alla säger att man ska njuta, de växer upp fort...och tiden går väldigt fort redan tycker jag!

Ovido - Quiz & Flashcards