Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Möhippehelg

Av Ina - 2 augusti 2011 21:51


Fredagen aka vår bröllopsdag spenderade jag på jobbet, som tur var det lugnt. En ssk förfyllde min dag genom att komma in på expeditionen på morgonen och säga: åh Marina vad roligt det ska bli att jobba med dig idag! Underbara människa! Så ska man göra oftare mot varandra!!!

Hade packat en hel del dagen innan då barnen skulle vara hos syrran medans jag hade roligt med Emma och 8 andra tjejer på hennes möhippa.

Kände mig väldigt stressad för att glömma något...har varit väldigt stressad under en längre tid för denna möhippa, det är inte lätt att ordna något och få med sig 8 st andra helt olika människor...men det blev faktiskt en bra dag!

Lördagen började kl 09 hemma hos Emma, vi överraskade henne med frukost och paketleken. Hon fick även en packningslista.

Efter 2 timmar körde vi till Karlshamn, där fick hon göra uppdrag på stan bla att klippa kalsonglappar, öva brudvalsen med män i mustach och hålla allsång. Hon klarade allt galant! Vädret var inte helt med oss då det ösregnade när vi gick på stan men det slutade efter en stund.

Vi tog en lunch på stan och sen fick Emma låtsas att hon var sin idol PINK och fotograferas i olika kläder. Hur kul som helst! Emma gillade det inte först men det skulle bara vara på skoj.

När fotona var tagna bytte vi om till bikini...Emma visste inte vad som skulle hända, vid glassbåten kom killen somtagit fotona och hämtade oss i en båt...Emma var lite nervös då hon blir lätt åksjuk...Vi lämnade av några tjejer på en ö sen åkte vi andra gummiring, var lite nervös då de andra åkte men jag satte mig och åkte jag också och DET VAR SÅ KUL! Inte så kallt i vattnet som jag var orolig över...Satt nog för långt ner med rumpan i ringen för jag hade väldigt ont i svanskotan dagen efter och blåmärken överallt...

Kyligt var det och kallare blev det efter vi åkt, vi höll även på att gå på grund men tillslut kom vi in till land och vårt lilla spa. Herregud så skönt det var att krypa ner i jaccuzzin efteråt!

Vi grillade på kvällen och bara myste, Emma fick även måla en tavla av Robban.

Dagen blev jättebra och den blivande bruden verkade nöjd! Och det är huvudsaken!

               

 
 
Ingen bild

Linda

4 augusti 2011 21:43

Det ser jätteroligt ut!!Kul att det blev en lyckad möhippa!Nästan så man blir lite sugen på å gifta sig själv..hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards