Alla inlägg under maj 2012

Av Ina - 14 maj 2012 21:06


Gratis är gott finns det ett ordspråk som heter...ibland undrar jag hur folk är funtade, jag har försökt att bli av med massa olika barnsaker men ingen är beredd att betala...Nytt kostar det ju ganska mycket och vissa saker vill man ha lite för...men ändå ska folk pruta elelr ska de inte ha det. Visst jag gillar också när man kan göra ett klipp men man vet ju hur mycket sakerna kostar och då får man ju betala lite också....

Av Ina - 14 maj 2012 21:01


Fredagen spenderades först själva sen vid 15 tiden kom syrran och Dajm, hanna tycker det är så roligt att träna med hundarna (det gick bättre med Dumle) men Dajm hämtade några dummies iallfall även om han var lite ofokuserad emellanåt...=)

Alexander är verkligen inte rädd, bara går fram och kramar och klappar den stora hunden.

Vi hade en mysig dag/kväll ihop! Grillade och åt massa gott! Jag tog mig en promenad med Dajm då syrran hade ont i foten, tur hon snart ska operera så hoppas vi på att det blir bättre!

Puss på dig syrran!  


   

Av Ina - 14 maj 2012 20:56


Emellanåt är barnen riktigt gulliga mot varandra och kan leka fint ihop. Det händer ganska ofta att de kryper upp i soffan eller i en fotölj och hanna läser för alexander!

GULLIGA små huliganer!!   


   

Av Ina - 14 maj 2012 20:45


Det här med cirkus är väldigt olika, vissa tycker det är ok, vissa att det är hemsk och några lite i mitten..

Jag tyckte det skulle bli roligt att gå med linda, julia och hanna men det goda humöret sjönk lite när några arbetskamrater ABSOLUT inte skulle betala för att se djuren göra konster.

Men tjejerna var förväntansfulla så efter jag hade jobbat körde jag direkt till Hässlegården. Roger kom strax efter med barnen. Vi åt allihopa tillsammans, alexander åt 2 portioner(!!) och hanna litegrann. (som vanligt)

Regnade i stort sett hla dagen, jäkla skitväder! Det var lite jobbigt för Linda också då Julia fick åka vagn eller bli buren (lite tur är att hon är lättare än hanna iallafall men det är ändå tungt)

Men vi kom in i tänltet och köpte popcorn, jättepåsar...

Det var några gubbar som inledde typ clowner och de pratade engelska(!?!) sen kom bamse och hans vänner de fick hjälpa till eftersom vissa ur personalen hade fått galopperande hund...HHhahahaha tyckte jag var kuligt!

Sen smög Vargen omkring och skulle förstöra, barnen var på g och skrek och tjoade när de såg Vargen men annars var det inte jättemycket som fångade deras intresse, hanna hade svårt att sitta still och det är ovanligt när hon är iväg på något roligt.

I pausen kunde man fotas med en elefant, jag klappade den på snabblen...skum hud, skrovlig samtidigt som den var lite hårig och blöt...

När allt var slut gick Bamse och hans vänner ut i foajen, hanna höll på att springa ifrån mig så uppspelt var hon, ville träffa Bamse och hon var nästan det enda barnen som gick fram till Vargen...=)

Vi hade en mysig kväll men både jag och hanna var jättetrötta!


TACK Linda och Julia för en mysig kväll!!!


           

Av Ina - 14 maj 2012 20:24


Ledig 3 dagar och hemma själv med bustrollen i 3 dagar då roger är på utbildning. Idag har det gått riktigt bra men det är ju inte en lugn minut när de är vakna, så pockande på uppmärksamhet HELA tiden.

Vi har varit ute en del då det varit soligt men blåsigt och ganska kallt. Det är inte roligt att vara ute då man får springa efter alexander HELA tiden, han håller sig en del på vår tomt men vill gärna in till grannanrnas och klättra på deras badtunna, det blev en hel del rännande in till dem idag....Fick kela deras kattungar lite, sååå söta! Hanna vill vara inne hos dem hela tiden, hade nog kunnat flytta dit...=)

Imorgon tisdag är vi bjudna av dagis till lekplatsen då de skulle dit så vi får se om vi går dit, kl 15 kommer farmor för passning då jag ska på utbildning på jobbet sen är det bara hem och lägga barnen..

Onsdag funderar jag på att köra till K-hamn

Torsdag jobbar jag kväll sen 3 dagturer till 14, ganska skönt! Så det är min vecka det...=)


Av Ina - 14 maj 2012 20:21


Har äntligen bokat tid till en optiker! MÅSTE fixa så jag får några vettiga solglasögon, så antingen blir det linser eller solglasögon med min styrka i men det är pluss och minus med båda så jag vet inte...hade behövt nya bågar också men får se hur mycket det andra blir...känns mer prioritet då det förhoppningsvis kommer sol och värme snart! Så denna sommaren kanske jag också kan se/känna mig lite snygg/tuff med nya solglasögon!

Sen när jag kommer hem efter detta kommer PO och Bella och hälsar på! Ska bli roligt att träffa dem, var så längesen nu!!!

Av Ina - 10 maj 2012 19:58


Jag är medlem i Buzzador där man kan prova olika produkter gratis. i veckan fick jag hem ett ganska tungt paket, visste att det var från Vanish men undrade varför det var så tungt...

Nu vet jag varför...=)


Detta var i + 10 mindre påsar att dela ut...

  Detta kommer räcka flera år även om barnen får fläckar så använder man ju inte så mycket!

Vill gärna ha era åsikter om Vanish!!

Av Ina - 10 maj 2012 19:52


Har fått byta min tid till att ge blod länge nu men idag, då smet jag en stund från jobbet och lämnade!

Satt och tittade på nålen, den är riktigt stor men gör konstigt nog inte alls ont! Och då är ju jag väldigt känslig, har noll smärttröskel!

Känns iallfall bra att ha gjort det!

Ovido - Quiz & Flashcards