Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Ina - 17 juni 2012 21:30

 blåsigt men soligt, sen lite regn och sen sol igen, denna dagen har varit lite skum! Mne har hunnit gräva lite och roger har kört med trimmern...

På eftermiddagen kom fam Edvinsson hit och vi grillade och åt äppelpaj. vi vuxna fick sitta och äta hela middagen och även sitta och fika utan att det hände något allvarligt, vi var hel försummade! Så skönt och lyxigt då det brukar vara KAOS vid måltiderna...=)

Våra barn börjar bli stora, kan leka lite själva...ibland...

väldigt trevlig eftermiddag också!

Nu längtar man efter sängen och tar semester imorgon...

Av Ina - 17 juni 2012 21:25


Imorgon börjar semestern på allvar! Så jäkla nice! 3 veckor går ju snabbt men sen har jag 2 veckor till att se fram emot!

Helgern har varit toppen, i fredags var mamma och nellie här men då var inte alla på topp, barnen trötta och gnälliga och de smittade av sig på oss vuxna, jag var jättetrött efter att ha suttit hos optikern i 2 timmar och fjottlat med linserna...

Lördagen spenderades först med sofia och alice sen när roger jobbat klart körde vi till svängsta där vi träffade faster marianne som bor i kroatien, fam gottfridsson, fam ahler och tony, cissi och johanna från göteborg. tur vädret var fint för det var barn överallt! =)

Gick jättebra, inga slagsmål, inga skrapade knän eller blod som flöt...bara lek och glada barn! mys! Blir väldigt mycket spring med många barn men vi turades om att äta och passa varandras barn så det gick ändå bra! denna kvällen fick vi tjejer dricka så jag och mia surplade cider! =)

det blev en mysig kväll!

Av Ina - 17 juni 2012 21:23


Idag har jag faft linserna 4 timmar....oj vad konstigt det var att inte ha några glasögon och vad snurrig jag var den första halvtimman! Snurrig och såg suddigt, kände mig full! hahaha

Men det blev bättre!

Och ut tog jag dem ganska lätt. Imorgon ska jag ha dem 6 timmar!

Kommer nog gå bra detta!

Av Ina - 17 juni 2012 21:14


På jobbet hade vi en liten dam som var född 1915, har bott ensam i lägenhet och klarat sig själv fram till nu när hon hamnade på sjukhuset. Inget jätteallvarligt men ändå...Så söt och tacksam! Underbar liten dam!

Hon sa flera gånger till oss i personalen att hon tyckte att hon hade gjort sitt och önskade att få somna in. Många önskar det, vissa mycket sämre än vad denna damen var. Många frågar oss i personalen om vi kan ge dem något så de somnar in- slippa sina plågor...då gör det ont i hjärtat...

Men enligt doktorn var hon för "frisk", hade lite högt blodtryck som nu var under kontroll...ska man inte få kunna bestämma själv om man är vid sina sinnes fulla bruk om man vill fortsätta leva?!? Vi får ju såklart inte hjälpa någon att avlida men vi kan ju sätta inga åtgärder vid hjärtstopp ( 0 HLR) Damen fick när jag jobbade även en hjärtinfarkt men blev bättre...Men uttryckte även till doktorn att hon inte ville leva längre, vi bad henne upprepa vad hon sagt och vad det innebar men hon höll fast vid sitt beslut. En ssk skulle ta tag i detta och jag hann gå hem innan jag fick höra hur det slutade.

Jag tycker att man ska kunna bestämma hur man vill ha det!! Är man gammal och sjuk är det ofta en lättnad att få somna in...mycket etik i detta...

Ovido - Quiz & Flashcards