Alla inlägg den 2 november 2009

ord

Av Ina - 2 november 2009 06:55


Hanna pratar hela tiden, vissa ord snappar hon upp.

tex. blåbärsoppa, hoppetossa, akta dig, bäbä (försöker sjunga bäbä vita lamm)

dagis, vagn, katt säger hon nu

de är så duktiga de små barnen men hon är så jäkla trotsig, slåss och skriker när hon inte får som hon vill. ålar sig när man ska lyfta henne att man nästan tappar henne...inte bra för mina axlar!

Men som tur är de andra barnen i samma ålder likadana...jag är inte ensam! vilken tur, ibland skulle jag vilja sälja henne för en 10:a. och det är alltid mig hon testar...jag har inte tålamod när jag är trött!

Av Ina - 2 november 2009 06:54


Hanna vaknade 4.20 idag! GAH!

och hos mormor sov hon till 08!!! vad gör vi för fel? eller gillar hon inte sin säng? suck!

så nu är det dax att äta frukost

Av Ina - 2 november 2009 06:47


Körde Hanna till mormor ganska tidigt så jag hann plugga lite, hann även vila 1 timme vilket var behövligt!

Det var så skönt att få vara hemma själv några timmar, kunna slappna av!


16.30 gick vi hem till fam Hansson och för grundade lite. sen tog vi bussen in.

Maten på Michelangelo är supergod, vi tog lammfile och roger tog kött. Så gott och mysigt att sitta och äta i lugn och ro. det var ganska mycket folk på resturangen. När vi hade ätit klart gick vi till Fox som är en irländsk pub, vi hade tur för en stund senare hade de livemusik! Blev 2 pina colada, mycket gott! =)

men tyvärr ville ingen dansa...lite besviken men de andra var trötta...jag var på topp men det var lagom att komma hem 01.15...man var ganska trött när man kände efter och hungrig...

vi sov till 10 åt en mumsig frukost och sen körde vi till K-hamn till Po och Bella för en snabbfika och datorhjälp.

Det vankades middag hemma hos mamma, stek. det tackar man ju inte nej till! det är ju så gott!

Man var ganska seg igår...hade gärna legat i sängen hela dagen!!! gör det nästa gång vi har barnvakt!


Undrar när jag hinner plugga denna veckan, jobbar 2 kvällar sen har vi möte...suck! Svårt att få ihop det eftersom man är så trött på kvällarna men jag har kommit en bra bit!

Ovido - Quiz & Flashcards