Alla inlägg den 10 november 2009

Av Ina - 10 november 2009 21:26

idag är det uträknat att fam Gottfridsson ska bli en till i familjen. Får se om den lille parveln börjar sin ankomst inatt...Mia har ju haft förvärkar några veckor...spännande att snart få se vad et blir för kön, svärmor önskar nog en tjej.

Det ska bli roligt att se hur Hanna reagerar när hon får se bebisen och vi berättar att den varit i Mias mage...så fort man frågar om Mias bebis lyfter Hanna på tröjan och klappar på magen och säger bebis...=)


Ska bli roligt att se hur jag reagerar på en bebis, kanske man blir lite sugen igen? Är väldigt nervös inför en förlossning, kan bli som den första eller en ren dröm. Man vet ingenting! Men än känns det inte som det blir något här...Tror lillebror å Lisa hinner före men man vet ju aldrig som sagt...=)

Blir ju snart 2 nya beisar i kompisgänget, fast det är ju ett tag till framåt sommaren tror jag de beräknas komma

Av Ina - 10 november 2009 21:09

vi kommer ha vår julfest som vanligt på lucia!

Av Ina - 10 november 2009 21:04

Jag och mamma ska ta en bussresa till Gekås på måndag...jag både ser fram emot det och inte. Jag hoppas att det inte kommer var "så mycket" folk där...Man har ju bara 5 timmar när man åker buss så...men jag kommer rusa till leksakerna och roffa åt mig det jag ser och känner för och sen rusa till barnkläderna och där emellan rycka åt mig något om jag ser nåt jag vill ha...=)

Usch varför åker man dit? Har man gott om tid är det komiskt att titta på alla galna tanter som springer omkring och drar...

Bara det att jag kommer rusa omkring där på måndag sen är man helt slut, tur jag är ledig dagen efter! =))

Av Ina - 10 november 2009 20:55


Vi har ju dragit ner på Hannas sovande vid lunch till 1timma, det verkar funka ganska bra för hon sover längre på morgonen men hon är gnälligare på kvällen men det får man vä ta om man vill sova...=)


Hon är väldigt duktig när hon vill, kan sitta och äta fint, tvätta händerna, försöker sätta på sig kläder och dra av sig kläder, sjunger, pratar en massa.

Man är väldigt stolt över henne när hon sköter sig sen kan hon spåra ur totalt vissa dagar...den ena dagen är aldrig den andra lik! =)

Ibland kan vi ligga och mysa i sängen och hon smeker mig på kinden eller pillar med mitt hår och jag sjunger. min lila gosa! Ska "hälpa" till, när vi duschar ska hon hjälpa till att tvätta mig och när jag lagar mat ska hon hjälpa till att röra. Hon blir GALEN om hon inte får. ibland kan man inte låta bli att skratta åt henne när hon blir så arg, frågar man henne varför hon är arg tystnar hon och tittar förvånat på mig...vet du inte det mamma?

Ja det är inte en lugn  stubnd men jag skulle inte vilja vara utan det! Ibland måste man lämna bort dem en stund eller en natt för att få lite vuxentid, för att göra något roligt eller bara vara hemma. det är oxå viktigt!

Av Ina - 10 november 2009 10:38

hemma och pluggar idag, Hanna tycte det var roligt att gå till dagis

Hon sov hos oss från 02 inatt. så jag har inte sovit så mycket, ont i nacken.

men skönt att få sitta i lugn och ro och plugga...

Ovido - Quiz & Flashcards