Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Hannas sömn

Av Ina - 10 november 2009 20:55


Vi har ju dragit ner på Hannas sovande vid lunch till 1timma, det verkar funka ganska bra för hon sover längre på morgonen men hon är gnälligare på kvällen men det får man vä ta om man vill sova...=)


Hon är väldigt duktig när hon vill, kan sitta och äta fint, tvätta händerna, försöker sätta på sig kläder och dra av sig kläder, sjunger, pratar en massa.

Man är väldigt stolt över henne när hon sköter sig sen kan hon spåra ur totalt vissa dagar...den ena dagen är aldrig den andra lik! =)

Ibland kan vi ligga och mysa i sängen och hon smeker mig på kinden eller pillar med mitt hår och jag sjunger. min lila gosa! Ska "hälpa" till, när vi duschar ska hon hjälpa till att tvätta mig och när jag lagar mat ska hon hjälpa till att röra. Hon blir GALEN om hon inte får. ibland kan man inte låta bli att skratta åt henne när hon blir så arg, frågar man henne varför hon är arg tystnar hon och tittar förvånat på mig...vet du inte det mamma?

Ja det är inte en lugn  stubnd men jag skulle inte vilja vara utan det! Ibland måste man lämna bort dem en stund eller en natt för att få lite vuxentid, för att göra något roligt eller bara vara hemma. det är oxå viktigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards