Alla inlägg den 9 september 2009

Av Ina - 9 september 2009 20:54


Om ca 4 veckor ska Landstinget börja vaccinera de anställda. De anser att alla anställda ska vaccinera sig för att vi ska hålla oss friska när alla andra blir sjuka...ja och eftersom de inte ringer in några vikarier!!! Blir så trött!

Har inte bestämt mig än om jag ska. Tycker det är lite luddigt...

Av Ina - 9 september 2009 20:14


Varje tisdag har vi hyrt en gympasal så nu blir det gympa för hela slanten...Vill så gärna börja så de tisdagar jag jobbar ska jag gympa! Hanna får vara lite längre på dagis men det måste ändå väga upp att få en gladare och snyggare mamma...=))

Av Ina - 9 september 2009 19:47

 Usch jag har ont i hela kroppen! Idag har det VERKLIGEN varit stimmigt på jobbet.

Morgonen börjar med att Hanna vaknar kl 05, Roger var ledig idag för dagis var stängt. Så ingen sovmorgon för honom inte. Kom till jobbet, skulle ta ut en patient på toa, då orkar han inte stå på sina ben utan jag får sätta honom på golvet (han väger över 100 kg) Ajajaj. Till råga på allt börjar foten blöda och det blöder mycket. Vi har ingen aning var eller varför det börjar blöda men upptäcker att huden har spruckit precis där man böjer tån...och det är djupt och det blöder mycket!!! Får lägga tryckförband. Sen skulle resten av patientern aupp, på toa, nån bajsar ner hela sänge, katetratr ska tömmas, toaletten igen med en dam, matvagn, dricka....lunch för mig...Efter allt detta ska jag kolla förbandet, tar väck det och det sopprar blod direkt...Shit tänkte jag, vad gör jag nu? Sätter på ett nytt tryckförband, konsulterar ssk och ringer doktorn. han kommer upp och ringer direkt en kirurgläkare. Remiss och sen kör vi ner patienten på akuten där kirurgläkaren är...får vänta 1 timme sen var vi tvugna att gå...

Avd möte, och bara massa tjaffs!!! Alla är så trötta och stressade över dessa besparingar som börjar märkas av, ingen i köket och 4 tjänster som inte ska tillsättas. Får inte ringa in några vikarier och överbeläggning på avd...suck! Man undrar hur det ska sluta?!? Och än är inte allt klubbat. Nej det är inte roligt att gå till jobbet just nu...bara tjaffsande...


Ska nog kolla på IDOL ikväll och skratta skadeglatt åt de som sjunger kasst...

Av Ina - 9 september 2009 19:47

 Bloggen har fått helt nytt utseende får se hur det går...=)

Ovido - Quiz & Flashcards