Alla inlägg den 19 september 2009

Av Ina - 19 september 2009 21:22


Då fyllde Hugo och Lukas 6 år!

Hipp hipp hurra för de "stora" busungarna i efterskott!

När vi ringde och skulle sjunga för dem så kom vi halvvägs när Lukas sa "kan ni ringa om 5 minuter jag ska dricka lite" Glup man satte sången i halsen...heheh han är för rolig han!

Av Ina - 19 september 2009 20:48


Idag har det ju varit riktigt underbart väder!

Jag fick sova till 08 kände mig riktigt pigg ovanligt för att vara mig! Hanna och jag var ute och lekte ganska länge innan lunch. Hon går gärna över till grannarna och pratar med dem, de får inte vara ifred...Hon är ganska social av sig...=)

Sen sov hon och jag plockade lite ogräs och dona i trädgården.

Vid 16 tiden kom Linda, Daniel och Julia, vi åt middag och tjejerna lekte.Man är ju glad om man får sitta 10 min ihop och äta alla vuxna, de där små ska ju inte sitta länge och springer sen iväg...måste ju kolla dem hela tiden...så man sitter inte länge ihop tyvärr...men så är det!

De är så lika de där två...Har varit en mysig och trevlig dag iallafall!

Imorgon blir det en tur till Asarum, så de små kan leka och vi vuxna träffas en astund. Syrran och barnen kommer oxå! Sen bär det iväg till Hällaryd för 6 års kalas! Hugo och Lukas fyllde 6 år i fredags! Sen har de varit sjuka (kanske mitt fel eftersom jag var sjuk förra helgen) så de fick skjuta på kalaset.

Av Ina - 19 september 2009 20:40


Torsdag var det först jobbdag sen fest. Var SÅ trött edfter jobbet, var en riktigt skitdag- stressigt!!!

Men jag tog tag i mig och gick ändå på festen och det ångrar jag inte! På dessa fester är det verkligen röj! Mycket sång och skratt.

Vi träffades och minglade vid Preemmacken...sen blev det tipsrunda upp för berget till Utkiken. Vilken underbar utsikt det är där uppe, solen höll på att gå ner så himlen var röd och rosa! Man skulle haft sin man bredvid sig bara och kelat! =)

Uppe på Utkiken finns en resturang som de har byggt om, där skulle vi äta. Jag tog fläskfile och potatisgratäng, så UNDERBART gott! Sen blev det "så ska det låta" och vi vann!

Var hemma vid 23 tiden, när klockan ringde 5.30 var man ganska trött och dagen började inte så bra...mycket att göra, köket står där och skriker och jag var trött. men jag hade tur att jobba med några toppenvikarier som vi vill ha hos oss!!! Så vi hjälptes åt! Men det var skönt att komma hem igår även om man var helt slut!

Hanna hade trillat från rutschkanan på dagis och ramlat på ryggen men hade inte slagit sig...har inte hittat några blåmärken och hon har inte haft ont...tur!

Av Ina - 19 september 2009 20:39


Nej jag har inte lagt ner bloggen, har bara inte hunnit...Har blivit frälst i Facebook och Farmville...=)

Ovido - Quiz & Flashcards