Alla inlägg under december 2010

Av Ina - 11 december 2010 11:33


Lilleman och jag är hemma själva. har plockat fram lite jultomtar å lyktor...ska även slå in de sista paketen...och bara mysa!!!

Inget vidare väder ute men måste halka bort till affären innan den stänger...

ikväll kommer fam Olsson hit och myser med oss!


Tänker på er fam Lagerström! Hoppas Alice snart mår bättre!

Av Ina - 9 december 2010 21:56


helt otroligt att det är fredag igen och 14 dagar till julafton...


Imorgon ska vi till Thina, det kommer lite tjejer från jobbet dit med sina barn. ska bli roligt att träffas! Sen ska jag köra hanna till mormor. de ska ha en myshelg. Det är lucia i kyrkan så mormor och hanna ska dit. OM hon stannar när jag åker hem, hon sa det idag att hon inte ville sova själv hos mormor...vi får se hur det går...

så kanske kanske vi får lite sovmorgon på lördag...hade varit jätteskönt!!!  

Av Ina - 9 december 2010 21:49

lämnade hanna som vanligt på dagis, måste kolla runt lite efter en ståbräda! Hon gnäller hela tiden under den lilla biten till dagis och hem är det ännu värre...jag kanske är för hård mot henne...tycker hon har varit så duktig på att gå men nu är det bara gnäll...

Sen körde jag och Alexander till Nättraby för samtal med prästen, han pratade och jag log och nickade...=)

Tankning stod oxå på schemat, jag lyckades slarva bort rogers preemkort så han var INTE glad...förvirrad eller vad...tror jag tappat det eller nåt...

Körde inom rogers jobb, alexander blev höjdpunkten. de tyckte han var sååå söt! Jag fick även lite lunch och sällskap..trevligt!

Hann hem och ta in sakerna sen hämtade vi hem hanna. de håller på att öva på lucia så hanna sjunger de sångerna när hon kommer hem.

Lilla stumpan var så trött idag att hon somnade efter vi hade fikat i mitt knä...det händer väldigt sällan så då var hon trött! Jobbigt på dagis!

Jag lät henne sova 30 min ändå somnade hon bra ikväll.

Tyvärr ska de ha lucia ute, blir inte så fint med overall under lucialinnet och vårt går ändå inte över så jag får försöka med några andra kläder...det löser sig nog men det blir bylsigt...

Av Ina - 7 december 2010 19:55


Detta året var det väldigt svårt att få en bra bild...konstigt med en snart 3 åring som inte var på humör


 

Av Ina - 7 december 2010 19:54


 

Kolla så tjusig jag blev!

Av Ina - 7 december 2010 19:54


     

Av Ina - 7 december 2010 19:52

Se så fina tofflor jag fick av tomten

 

Av Ina - 6 december 2010 18:01


Körde hanna till dagis idag för jag skulle till Bm kl 9.30 hann precis tur vägarna var bra annars hade jag aldrig hunnit....

Fröknarna på dagis hade hittat Yoshi så hanna blev väldigt glad, han försvann i torsdags och fick tillbringa helgen på dagis. men nu är han hemma igen så det har vi lärt oss: Inga leksaker får följa med till dagis!

Gjorde lite ärende bla lite julklappsinköp ich en present hanna skulle ha med till dagis...De flesta julklappar är klara eller på gång...känns skönt!

Hann ta en snabb lunch med Lollo och Liv också...alltid trevligt att träffas!


Nu stack roger iväg på något möte så jag får ta hand om båda barnen, alexander får följa med när jag ska lägga hanna....

Ovido - Quiz & Flashcards