Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Ina - 6 juni 2010 20:33


Vi fick sova ganska länge idag, till 08 iallfall fast jag vaknar oftast vid 4-5 och har svårt att somna. det är ju så ljust!

Åt mysig frukost ihop (med massor av tjat på Hanna som bara bråkar vid frukosten) men frukost med hela familjen är bäst!

Sen gick vi ut och vattnade och gungade innan vi körde till Asarum.

Jag är ju fadder till William så vi kom lite tidigare. Kändes väldigt speciellt att få stå där framme och hålla ett litet barn som inte är ens eget men som föräldrarna valde.

Han gillade inte köänningen han fick på sig utan skrek rejält. Men somnade efter en stund och sov hela dopet nästan, de brukar vakna när prästen häller vatten på huvudet.

Var lite orolig att Hanna skulle springa omkring i kyrkan eller springa till mig eftersom jag stod där framme men hon var jätteduktig! Var så mån om William och frågade efter honom hela tiden. Pussade och kramade honom också.

Efter dopet åt vi jättegod smörgåstårta, de hade köpt den från Haldrakrogen i Svängsta. MMM och jag som inte är så förtjust i det åt 3 (!!!) bitar...Hanna tyckte också det var gott. William sov hela festen nästan.

Tårtorna var fina men jag åt ingen för det var marsipan och kände mig inte sugen så...

Det låg även små påsar med Nalle Puh citat och några godisnappar i vid sittplatserna. hanna blev galen när hon fick några och sen inte fick fler...vi tyckte det räckte med några stycken och sen fika. Men SÅKLART är det någon annan som ger henne ändå. VARFÖR kan inte folk respektera vad man säger när det gäller godis och annat sött!!!??!!! Det är väl det JAG säger som ska gälla eller?

Ursäkta men jag blir så irriterad! För hela tiden kommer någon och säger emot när jag säger NEJ...kanske jag också har gjort samma sak innan jag hade barn och isåfall ber jag om ursäkt men man måste kolla med föräldrarna först så det är ok...Suck! Är mycket irriterad!

jaja dopet gick bra men vi var jättetrötta hela familjen när vi kom hem. Hanna sov till kl 19 bra för hon ska till dagis tidigt imorgon...hoppas vi hittar hennes hatt då för den är såklart borta...slarv....


Ovido - Quiz & Flashcards