Direktlänk till inlägg 28 november 2011

jobbhelgen över!!

Av Ina - 28 november 2011 21:16


Har verkligen inte orkat, hunnit eller haft uppkoppling till att skriva, jobbat verkligen hela helgen. har jobbat med en trevlig sköterska, har haft en bra helg trots massa spring, toabesök och hjärtstopp, mitt första desutom som jag var involverad i...började göra komprimeringar, mycket svårare i verkligehetn än på dockan som desutom säger hur hårt man ska trycka men vi fick igång patienten men dog senare på IVA. Man kan verkligen diskutera det humana och etiska i detta men det gör jag inte....

Vi hade bjudit fam Olsson hit på lördagen, fredde var tyvärr sjuk men resten av familjen skulle kommit men liv fick också feber (det är alltid något som kommer ivägen när vi ska träffas) så vi bjöd hit fia, simon och elias istället. det var roligt att träffa dem, har inte träffats på länge! Fia var lycklig över att vi skulle ha färsk lax, det blev mycket gott!

Barnen sprang runt, det var stimmigt och man var ganska trött men vi hade det mysigt ändå! Gick och la oss tidigt och det var skönt!

Och så kom då stormen Berit , fy fan vad det har blåst! man är ganska liten när naturen sätter in stormar eller annat...

Jag var ju tvungen att köra då jag jobbade kväll, körde lite tidigare vilket var tur för när jag kom till golfbanan låg det ett stort träd över vägen!!! Fan tänkte jag vad gör jag nu? ringde 118100 massa gånger, något samtal bröts men tillslut fick jag prata med någon på Trafikverket. stod kanske 30min i beckmörker och storm, hela bilen skakade...riktigt otäckt! Sen började bilarna på andra sidan trädet köra över golfbanan och det gick bra så jag kom hem- till ett hus utan el...tur det ändå höll sig varmt!

Men sov gjorde man inte mycket....och idag måndag var fortfarande strömmen av så jag fick sminka mig i ljuset av en ficklampa, dagis var också utan el och jag hade ingen täckning på mobilen,så roger tog med barnen till jobbet....jag slutade strax efter lunch och körde och hämtade dem som tur var hade strömmen kommit tillbaka men vårt internet funkar inte och då har vi ingen telefon....suck!

ledig imorgon, det ska bli skönt! hoppas barnen sover lite...önska kan man ju eller? =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards