Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Ina - 17 februari 2011 20:46


Detta året fyller jag och många av mina vänner 30 år...Kan bli en del fester eller inga alls beroende på hur alla gör...

Vi har blivit inbjudna på 50 års fest till Po och hans bror. Rock tema blir det, får se vad man kan hitta på!

Ska bli roligt!

Av Ina - 17 februari 2011 20:43


 så fort jag vet när alla som fyller år i mars ska ha sina kalas ska jag börja planera tjejträff!

Såg familjen annorlunda i måndags och kan en 7 (!!) barns mamma få ihop en tjejträff så kan vi som bara har 1 eller 2-3 barn få ihop något också!

Behöver inte planeras mycket, jag kan träffas 10 på morgonen bara jag får träffa mina underbara tjejkompisar och snacka lite skit och SKRATTA!

Av Ina - 17 februari 2011 20:41


Imorgon ska vi mysa med fam Lagerström och äta pizzabuffé och männen ska dricka öl. Bara massa mys!

Lördag och söndag ska vi hjälpa syrran flytta, kommer nog bli ganska jobbigt för några som skulle hjälpa till kommer inte så det är Roger, jag, syrran och Martin...mamma får sköta matlagning och barnpassning...Ja, vi får se hur detta kommer gå...

Av Ina - 17 februari 2011 20:31


Var på jobbet en stund idag, chefen var tvungen att ha lönesamtal eftersom Kommunal förhandlat om nya löner.

Alexander sov i stort sett hela tiden men sen ville ju alla se honom såklart. Det var roligt att träffa jobbarkompisarna! Även om alla vikarierna är uppsagda+vår köksa. De som inte jobbar hos oss förstår inte hur mycket vi BEHÖVER henne i köket! Det kommer bli massa tjaffs om vem som ska stå i köket och är det 1 pers i köket blir det en mindre i vården...inte särskilt hygieniskt!!! Man blir så trött, besviken och arg!

Pratade även med chefen om att jag ska börja jobba lite i april (påsk), maj och första veckan i juni...bara helger men då får Roger vara hemma med båda barnen och se hur det är och jag komma hemifrån lite och jag sparar mammadagar så jag kan vara hemma längre i höst. Hela sommaren ska jag vara ledig ändå!


Hanna var så lycklig när jag hämtade henne på dagis idag för Max var där idag! De är så otroligt söta de två! =)

Och hon är överlycklig när hon får åka ståbrädan!

Hemma var det inte så kul, Hanna hela tiden:mamma, mamma, mamma...tjat tjat så fort jag skulle göra något och Alexander trött och skrikig. Och såklart just när det är som värst ringer Roger och säger han blir sen!

Han kommer hem till kaoset och försöker hjälpa till så gott han kan men då blir det för mycket så han får svettningar och mår inte alls bra! Blir för mycket helt enkelt, han har så mycket på jobbet just nu och sen då kaos hemma....vi hade behövt en dag utan barnen snart och bara mysa vi två, vi orkar knappt prata med varandra på kvällarna...ja det är tufft emmellanåt!

Av Ina - 17 februari 2011 20:29


Alexander fick smaka palsternacka idag, han mumsade i sig ganska mycket!

Ska testa potatis och morot också någon dag

Ovido - Quiz & Flashcards