Alla inlägg under oktober 2009

Av Ina - 12 oktober 2009 19:35

Som ni nog vet har vi ju bytt säng till Hanna...Inatt var ingen rolig natt, tur Roger har mycket tålamod för Hanna var ledsen och sprang upp hela tiden. Tillslut somnade hon och vi kunde börja titta på Harry Potter och halvblodspringen...vilken dålig film! Gillade den inte alls, seg och tråkig!

Vid 03 var Hanna uppe och snurrade igen, Roger la tillbaka henne, hon var uppe lika snabbt igen. Då la vi henne mellan oss men hon somnade inte så vid 04.30 la vi henne i hennes säng och hon somnade tillslut och vi oxå då ringde klockan! Dax att stiga upp...USCH! kändes inte som man sovit något, vi har ju varit bortskämda med att hon sovit hela natten.

Så vi är ganska trötta idag, tur det varit en bra dag på jobbet med patienter som klarar sig ganska bra själva...och bra jobbkollegor. Gick hem tidigt idag. Skönt!


Har även varit ute och gått en runda måste börja röra mer på mig för jag har så ONT! Axlarna och nacken knakar och låser sig...inget vidare alls, orkar knappt lyfta Hanna längre...Känner mig gammal...

Av Ina - 10 oktober 2009 18:36


Idag har vi varit duktiga Roger och jag. Satte ihop Hannas säng, har fått en säng som går att dra ut "växasäng"

lägger ut bild sen!

Hon gillade den men det var svårt att få henne att stanna kvar när hon skulle sova lunch men Roger fick till det tillslut. jag smet till jobbet...=)

Där är jag nu och imorgon. Roger och Hanna är i Hällaryd.


Jag ordnade lite beiskläder och andra bra saker till Mias bebis...ska hon få snart.


Alla pratar om att det är fotboll ikväll, bryr mig nada...

Av Ina - 8 oktober 2009 19:45


Både mamma och pappa var här idag, vi gick en runda på morgonen. Köpte god fika.

När Hanna sov putsade jag fönstrerna invändigt och hängde upp nya gardiner, bytte plats på några krukor och slängde nån blomma. Blev så nöjd att jag äntligen fick det gjort! Tack mamma och pappa för hjälpen!

Sen var jag, pappa och Hanna ute en stund till på eftermiddagen, var soligt men kallt.

Pappa körde hem och vi åt kvällsmat. Dusch, läsning, tvtittning och nu sitter jag här. Ska ringa lite sen tv tror jag...Roger kommer lite efter 22.

Imorgon ska vi köpa ny vagn sen till Svängsta, har inte träffat svärföärldrna på 1 månad....sen lördag & söndag blir det jobb.

Av Ina - 8 oktober 2009 19:39


Kom på att jag skulle lämna Hanna på dagis på morgonen för Roger skulle åka till Stockholm...shit! Kunde inte sova! Gick upp vid 05 för att hinna göra mig iordning innan jag skulle väcka Hanna. In med vagnen i bilen för det regnade...Men vi hann! Hon var där först och jag var tidigt på jobbet. Nya kläder, mörkblåa busaronger och dragkedja istället för knappar i byxorna. Tycker den blåa färgen var snygg!

Var en ganska bra dag på jobbet, de flesta patienterna skötte sig bra själva dock många toalettbesök...och lite pyssel med den nya tvätten. Vid 14.30 massage 1 timme. längtade hela dagen och det var skönt men usch vad jag mådde dåligt efteråt!!! Yr och illamående...sen föreläsning om övervikt och lungsjukdomar, klarade det precis. Mådde skit!

Längtade verkligen hem!

Mamma hade hämtat Hanna på dagis så hon hade det bra! Hon skulle sova över, blev försent att köra hem. Så vi tittade på tv

Sov så gott inatt ända till 08!!!


F-N

Av Ina - 5 oktober 2009 20:54


Det verkar som jag raderat mina länkar, ni som läser kan väl skicka era adresser?!?

Tack!

Av Ina - 5 oktober 2009 20:48


Fredagen spenderades i Hällaryd, det är bara 5 veckor tills bebisen kommer. tiden går så snabbt! Mia är så fin, har en mer "normal" mage nu än förra gången med tvillingarna då hon var enorm!


Lördagen jobbade Roger sen träffade vi Mattias och Barbara. Han har ju varit utomlands igen och hon hade fixat köket under tiden så det var vi ju tvugna att se! Blev pizza hos dem och film hos oss.

Söndagen spenderades i Sölvesborg där det blåste mer än på Hasslö (ja det är möjligt) Robban skulle åka iväg och jobba hela veckan så Emma var lite orolig att vara själv.

Vi hade en mysig dag även där!

Helgen har varit toppen!

Av Ina - 5 oktober 2009 20:43


Hanna och jag har varit och kollat på vagn idag...hittade en lila Brio Race för 1995 på Babyproffsen, tror det blir den...fan va vagnar är dyra! Gick inget vidare att ha henne i affären heller, hon var inte ett dugg intresserad av att kolla vagn, ville titta och klättra på allt annat. Hon var skitsur på leksakshuset för hon ville pilla på ALLA dockor och så hittade hon en docka som satt i en bilbarnstol...den skulle hon bara ha med sig hem...jag kunde inget annat än att skratta, vad man än gjorde hjäkpte det inte! Suck! Ingen roligt dag...


Barnskor år så otroligt dyrt, förstår inte de som köper Viking eller Ecco till små som Hanna...Kostar ju lika mycket som skor till vuxna...Och så är många stövlar svåra att ta på.

Av Ina - 3 oktober 2009 13:46


Jag vill åka till  -----> http://www.gekas.se/

Har ju många barn att köpa julklappar till, man får ganska mycket till dem där...men man måste ha ganska mycket pengar med sig....

Ovido - Quiz & Flashcards