Direktlänk till inlägg 29 november 2009

veckan som gått

Av Ina - 29 november 2009 19:42


Det var så längesen jag skrev att jag knappt kommer ihåg vad jag gjorde denna veckan...=)

Tisdagen ågte jag ju till Lund för att göra klar min kurs i Palliativ vård. det gick jättebra och det var en trevlig dag dock lite drygt att åka tåg.

Torsdagen skulle vi ha julfest med jobbet på Kosta glasbruk med hyttsill men jag åkte inte med för jag orkade inte. Känner mig som en pensionär men jag måste inse mina begränsningar, de hade varit hemma 00.30

Hanna fick även sprutan, det hade gått bra men på kvällen var hon gnällig och hade ont i benet. Fam Gottfridsson var här oxå så vi har träffat dem hela 2 ggr denna veckan, inte dåligt!

Fredagen på jobbet var toppen! Har bytt till lungsidan som både är tund fysisk och psyki9skt när patienterna är i slutskedet men vi var ett så bra arbetslag att dagen gick snabbt och lätt! Min studen är toppen! Så duktig och trevlig!

På kvällen myste vi bara.

Igår var alla barnen med tillbehör och barn hemma hos mamma och bakade pepparkakor. Så mysigt!!! Viggor var riktigt duktig på att kavla, Hanna satt bara och åt degen. Viggo blev imponerad av att vi hade en pepparkaksform som såg ut som Pippi, han gillar visst henne! =)

Sen åkte jag och syrran å nellie till Sölvesborgs julmarkand men den var inte lika bra som förr. vi hann även inom EKO innan vi hämtade Hanna och Johan och möttes hemma i Brinkamåla där vi hade en mysig kväll

Första advent började som vanligt kl 05...Har läst väldigt många böcker för Hanna idag...de andra sov ju så vad skulle vi göra?

Sen åkte jag, nellie och hanna till K-hamn på julskyltning med mormor och morfar. och ikväll har vi ätit middag och druckit vin hos fam Hansson...full rulle som vanligt! men det har varit en trevlig helg! Det som varit mest synd är ju att inte Roger varit med, han jobbar mycket extra på Teknikmagasinet innan jul men det blir bra med pengar! Och han tycker det är roligt så...

 
 
Ingen bild

Syster Yster

29 november 2009 20:07

Tack för allt roligt i helgen, kunde haft er här för jämnan♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ina - 9 december 2012 21:17

  Hanna och jag sov till kl 08, det gillar mycket! Ändå var Hanna trött....vi myste med Roger på morgonen innna han körde till jobbet och vi körde mot Mörrum och det årliga pepparkaksbaket! Det var klass 1 varning så jag var lite velig om jag skull...

Av Ina - 22 november 2012 21:23


  Hanna bäddade ner alexander i deras små fotöljer framför tvn     ...

Av Ina - 22 november 2012 21:20

En dag när vi var i karantän var det helt underbart väder så vi gav oss ut i skogen, gick inom Doppet och köpte kakor att fika på. Det var underbart! 2 timmar lekte vi i skogen innan vi gav oss hemåt, barnen gillade verkligen det! Hanna klättrade o...

Av Ina - 22 november 2012 21:01


  Stort grattis till Mattias och Barbara som fick en liten Walter den 17 nov!     ...

Av Ina - 22 november 2012 20:48

  Alexander har lämnat ett avföringsprov för att doktorn skulle kunna utesluta att diarréerna beror på någon tarminflammation...jag har varit lite orolig för att det skulle visa något, fick ett papper hem i veckan om att doktorn skulle ringa någon ...

Ovido - Quiz & Flashcards