Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Ina - 15 juli 2009 13:49


En av "mina" patienter avled under dialys igår. Han har haft det jättejobbigt och haft mycket ont så det var ändå skönt för honom. Som om det han hade inte var nog, han fick diarrée också och vi måste skrubba hela rummet med ett speciellt medel för att det inte ska spridas till nästa patient. 

Så det tog jag och L tag i igår kväll. Puh va svett man blev! Och doften på medlet liknar klor och jag hatar den lukten. Sen känns det så onödigt att kasta massa saker men man måste byta ALLT! Så stackars L får fortsätta själv idag...


Fick även reda på att en jättesöt tjej som läser till sjuksköterska är manodepressiv. Hon har bra medicinering så det märks inte på henne och så har hon visst en lättare form...Tror hon tyckte det var skönt att berätta, vissa som får reda på det har ju ingen förståelse och hon känner det som att folk tycker hon är knäpp eller galen men det behöver man ju inte vara för att man har en psykisk sjukdom.

mmm

Av Ina - 15 juli 2009 13:47


Hanna var snorig och gnällig på morgonen därför bestämde jag mig för att vara hemma men sen piggade hon på sig och har varit sitt jobbiga, glada, busiga jag igen. Jag behöver SEMESTER!!!

6 dagar kvar att jobba!


Om en stund kommer Emma och Robban och hälsar på, de har varit i Kalmar och ville komma inom! Alltid trevligt!!!

Av Ina - 15 juli 2009 06:39


Hanna och jag gick upp för att titta lite på tv (nog mamma som mest ville) men Hanna röjer här uppe men SÅKLART får jag inte igång skitet! Bytte batteri i kontrollen, får ÄNDÅ inte igång den....suck! Blir nog inte min dag idag...

Av Ina - 15 juli 2009 06:36


Hanna är inte alls bra, hostig och snorig. Hon hostade så hon kräkte slem imorse så vi stannar hemma idag. Jag har ont i halsen så vi ska väl bli sjuka nu...

Får se om det blir något Östersjö för vår del...

Ovido - Quiz & Flashcards