Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Ina - 19 juli 2010 21:53

   

En del av familjen, lillebror som bara måste testa krokodilen och en fin bild på Lisa och Viggo.

Av Ina - 19 juli 2010 21:53

 

Saknar henne nu när hon är på "semester" hos mormor...  

Av Ina - 19 juli 2010 21:42


Har hört barn leka här utanför hela kvällen, har inte tänkt så mycket på detta utan kollat på tv. gick ner för att gå på toa och då upptäcker jag en liten tjej på 5 år som springer uppför rutschkanan, sandlådan är helt upp och ner och en cykel står långt iväg. Frågar tjejen var hon bor för jag känner inte igen henne, det var grannen mitt emots barnbarn. Jaha tänkte jag...Jag har inget emot att andra barn leker i vår trädgård men jag tycker man kan höra efter om det är ok först, man kan iallfall knacka på. Hade Hanna varit hemma hade hon sovit nu och de tjoade ganska rejät....

Av Ina - 19 juli 2010 19:50


Körde in till K-krona lite tidigare, våldgästade Fia och Elias en stund innan jag skulle till barnmorskan. Blodtrycket var bra...berättade för henne att jag har mycket sammandragningar ich är öm i magen, känns som när man har blåmärke. Hon blev lite bekymrad och "ordinerade" minst 2 veckors vila. Hon ville INTE riskera att förlossningen skulle påbörjas...det är bara och lyda, har bara så otroligt svårt att vara stilla och det är inte lätt med Hanna heller.

Efter barnmorskan tog jag och Fia en glass på MIX, MUMS säger jag bara!

Körde sen till sjukhuset för ultraljud. Fick betala 250 kr (!!!) och sätte mig i väntrummet, skulle varit där kl 15, 15.45 kom jag in...de som var innan mig behövde tolk och jag hörde genom dörren att kvinnan var ledsen...

Läkaren som var jättetrevlig bad om ursäkt både när jag gick in och ur rummet.

Han skulle kolla om moderkakan hade flyttat sig och det hade den gjort men han kunde inte se tappen så det blev ett vaginalt ultraljud också...Han sa att den hade flyttat på sig men det var ökad blödningsrisk...Vi skulle göra ett nytt ultraljud i v.36....jaha tänkte jag...jag blir lite blockerad när jag är hos läkare. Men som jag förstod kan jag föda normalt men det är ökad blödningsrisk...jaha hur ska man då göra? ska man föda normalt eller ta kejsarsnitt? Då är det ju risk med båda...

får ta ställning till detta dilemma efter jag gjort ultraljudet...mycket snurrar just nu...

Jag fick bekräftat ännu en gång att det är en liten kille!

Ovido - Quiz & Flashcards