Alla inlägg under januari 2011

Av Ina - 23 januari 2011 20:14


Ojojoj denna helgen har varit intensiv men vi har träffat många härliga vänner och familjemedlemmar...=)

Fredagen träffade vi först Susann och Thea. barnen lekte, susann myste med alexander och massa prat. Så trevligt och mysigt! Hanna fick pärlor som hon gjorde fint halsband av.

Sen kom fam Olsson, Hanna fick en Törnrosaklänning och en stol till cykeln för dockorna. Det var livat här med 5 barn men det gick ändå bra! =)

Lördagen spenderade jag och barnen hemma och bara myste omkring i pyjamas, sen åkte vi till Asarum till Oliver som fyllt 7 år. Där hände det några olyckor ( susanne hällde ut ett stort glas cola och hanna kissade på golvet) och alexander skrek en del men så blir det ibland, kom till mamma ungefär 21.30 då var vi alla ganska trötta!

Men som alltid sover barnen bra när vi sover borta, alexander vaknade vid 07 sen somnade vi om en stund.

10.30 åkte roger, jag och alexander upp till syrran och toh hem ännu mer påsar med kläder...=)

14 kom alla hem till mamma för söndagsstek. så otroligt gott! Hanna och viggo busade och lekte. Hanna säger att hon ska gifta sig med viggo och max...

 

Så denna helgen var varit intensiv, nu är man ganska trött!

Imorgon får vi ta det lugnt! Massa tvätt och disk som väntar på mig...

Av Ina - 19 januari 2011 16:14


Ibland är livet härligt, allt flyter på, alla är glada och det händer roliga saker, man är frisk.

Men så händer något som gör att man tycker livet är orättvist tex att ett barn dör. Jag har en vän som mist sin son, jag vet inte vad som hänt och det spelar egentligen ingen roll. Jag blev så ledsen, hur överlever man? Det första jag tänkte var att livet var orättvist men att hennes pappa tar hand om pojken i himlen, de har aldrig träffats innan.


Tänker på er och lider med er!

Av Ina - 19 januari 2011 11:08


skulle kört till mamma idag men hon skulle klippa sig....så det blev hemmamys istället. alexander har fortfarande pyjamasen på sig och hanna har tittat tv en stund...snart dax för lunch sen får vi asa oss ut lite. onsdagar är lite tråkiga när vi är hemma för roger kommer inte förrän 18 för han spelar innebandy men vi får klara oss...=)

Av Ina - 19 januari 2011 11:07


Igår fyllde Oliver 7 år! Oj vad tiden går fort! 

Av Ina - 17 januari 2011 12:29


Alexander har varit på sin första sångstund idag! Han verkade tycka det var roligt med alla barnen och spanade in en liten tjej...=)

Det som var så typiskt baraför att vi skulle iväg var att han somnade vid 08 och sov till 10 då sången började, jätteskönt för honom men jag hade behövt sova lite också! Känner mig matt idag och har ont men ev imorgon ska jag på gympa så nu ska vi bli pigga!

Det är egentligen min "tvkväll" idag men ska nog åka och handla, kylskåpet är för deprimerande...tomt, tomt, tomt....härligt när man storhandlat och öppna det tycker jag...ändå vet man ju inte vad man ska göra för mat..."skratt"

inte lätt..

Måste in till K-krona nån dag också, hämta bok till Hanna och köpa lite på Apoteket..Kanske göra nåt fynd på rean..

Av Ina - 16 januari 2011 22:11


just nu är det ganska tungt, höll på och lägga Hanna 1 timme...tillslut fick roger ta över då var jag gråtfärdig samtidigt skrek alexander...

men jag/vi kämpar på!

Av Ina - 16 januari 2011 15:28


Hemmadag hela familjen. Alla är trötta men vi slappar och myser så då är det ok. druckit en del kaffe också. Vilade 1 timme så det var skönt!

Hanna går fortfarande i pyjamas...=)

Alexander har sovit ganska mycket idag...skönt då kan man pyssla lite och leka med Hanna.


Roger har även hunnit måla en runda idag nån gång blir vi nog klara med rummet! =)

Kommer vara upptagna en del helger nu framöver då det är en del kalas...så då blir det inget gjort.

Av Ina - 16 januari 2011 15:23


Först var vi hos syrran och hjälpte henne lite, roger hade fixat en dator till Johan. Hon hade plockat ihop massa saker till oss som hon hittat när hon rensar inför flytten...toppen! Men vet snart inte vad jag ska göra hän allt, vi har så mycket saker överallt...jag får PANIK...vill ha ordning men allt är kaos! Saker överallt! Och ändå rensar vi och slänger...


Vid 16 körde vi till Svängsta för middag och bastu. Ja de andra bastade, jag gillar inte det...Det var mysigt att träffa alla...Blev sent bara vi var inte hemma förrän 22 och då ville INTE Alexander sova...detta barn!

Sen vaknade han 03 och 06 så jag är ganska trött idag...känner mig alltid trött och tråkig just nu...behöver en rejäl makeover och SÖMN! =)

Ovido - Quiz & Flashcards