Alla inlägg under januari 2011

Av Ina - 7 januari 2011 07:38


Just nu är jag inte den positivaste människan...Hanna har 3 års trots och Alexander bara skriker...vet inte vad jag ska göra tillslut för att få honom tyst...orkar inte bära på honom, min vä axel har pajat totalt....det är psykiskt påfrestande att ha en bebis som skriker och en 3 åring som vill ha uppmärksamhet....

ibland vill man bara gråta

Av Ina - 7 januari 2011 07:09


Igår var vi lediga hela familjen...ofta är det kaos då...Hanna testar lite extra när pappa är hemma och vi vuxna är trötta...Vila får man göra när man blir gammal men det blir mycket tjafs när man är trött. 

Hinner inte skriva här så mycket som  jag skulle vilja,Alexander är ju vaken hela kvällarna och vill bli buren eller äta...Sova vill han INTE, vi får kämpa för att få honom att sova 30 min...helt galet!

Igår såg vi andra delen av Svärdet och Spiran, jättebra serie! Alexander somnade vid 22.30 sen sov han till 06 så man får väl inte klaga....Men det är så påfrestande att ha honom på sig hela kvällarna,vill  sitta lite vid datorn och det går inte...


Förkylda är vi fortfarande...jag mest...får se hur vi gör med Hannas kalas imorgon...Får inte tag på vårt extrabord heller....

Av Ina - 5 januari 2011 20:47


Här är lugnt och tyst...båda barnen SOVER! Helt otroligt! Vi är ganska chockade...har aldrig hänt på snart 4 mån...

Båda barnen var trötta och bråkiga ikväll, svårt att komma till ro...

Typiskt att mensen redan kommit tillbaka...=)

Kunde gärna väntat några månader till...


vi ska kolla på den nya serien Svärdet och spiran ikväll, den håller på till 23.15....undrar om jag orkar annars kommer dagen imorgon bli förstörd beroende på om alexander sover länge eller inte...


Vi skulle åkt till mamma på kalas imorgon men hon är förkyld hon också så hon orkade inte ha kalas...så vi stannar hemma och myser!

Av Ina - 5 januari 2011 12:46


Hann inte skriva nåt igår men då fyllde min lilla mamma år! GRATTIS!

Vi sov hos henne så vi sjöng på morgonen för henne och gjorde frukost. hon verkade uppskatta det...=)

Av Ina - 5 januari 2011 12:41


Vi har klarat oss länge från sjukdom men nu är vi allihopa förkylda! Mitt sätter sig alltid på stämbanden så jag kraxar och blir hes.Hanna snorig,roger snorig och alexander lite täppt...typiskt när vi ska ha kalas på lördag. får se hur vi mår annars får vi skjuta på det...


Alexander skulle få vaccination idag och hanna på 3 års kontroll men sköt det till nästa onsdag...orkar inte ge mig ut...


Så idag blir det slapp! Nu tittar vi på Ariel (hannas favvofilm)


Grattis min älskling på namnsdagen! 

Av Ina - 3 januari 2011 19:46


Jag och barnen är hos mamma och myser. Hon fyller år imorgon så vi tänkte ge henne frukost på sängen och lite sång...

Ska även lägga mig i badet...ska bli så skönt!!!

Av Ina - 3 januari 2011 19:39


Jag trodde att det snart skulle bli lite lugnare på kvällarnamen det är samma visa varje kväll, hanna somnar och sover som en stock vilket är tur eftersom alxander skriker nåt otroligt när han är övertrött...

Sover han? NIX vägrar sova och så skirker han istället...Måste sitta hos mig på kvällen eller så bär roger omkring på honom...och han sover inte för natten förrän vi lägger oss runt 22...

Detta har hållit på i snart 4 månader och jag orkar snart inte mer...Får ingen tid för mig själv utan blir stressad och arg när han skriker...

Sa till roger igår att vi måste försöka få honom i säng till 21...jag måste få lite tid på kvällen, bara sitta själv utan någon som äter eller sitter hos mig....Låter kanske hemskt men det är jobbigt. Trodde inte spädbarn sov så lite som han gör...äta och sova...inte alexander inte...

Men emellanåt är han ju så otroligt söt, när han ligger och skrattar och "pratar" Gurr å burr....ja dessa barn...=)

Av Ina - 2 januari 2011 19:18


Lillebror kom på förmiddagen och hjälpte oss att spackla. Nu kan Roger själv fortsätta och måla sen kan vi köpa golv och annat som vi behöver i rummet sen är det klart. Känns bra!

Sofia och Alice kom även och lekte med oss. Hanna har dock bråkat och lekt djävul hela dagen så jag tillslut inte visste vad jag skulle göra. Hon har varit så bråkig HELA dagen och elak mot Alice...

Tur att Alexander har sovit mycket idag (kryss i taket)

Puh har så grymt ONT i min vä axel, kan knappt bära Alexander än mindre sträcka ut armen...Stressen har satt sig där...Och inget tigerbalsam har vi hemma. Min värmekudde är så tung så det blir bara värre så jag vet inte vad jag ska göra...ONT gör det iallfall!!!!

Nu ska vi bara slappa resten av kvällen! Roger börjar tyvärr jobba nästa vecka och till helgen är det 3 års kalas för vår prinsessa....


Tack lillebror för hjälpen!

Och tack Sofia för sällskapet!

Ovido - Quiz & Flashcards