Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Ina - 5 oktober 2011 20:59


Idag har alla varit trötta och gnälliga! Hanna har sagt flera gånger att hon är trött men har inte velat vila...alexander har varit upp och ner...men ikväll hade han lite feber så det är väl fler tänder på g...hoppas hoppas febern försvinner imorgon så vi kan åka till barnmottagningen! Annars får man vänta ännu längre på besked...


Vilka snälla människor det finns, hanna skulle följt med en dagiskompis hem imorgon efter dagis ifall jag blir sen. Träffade flickans farmor i affären, hon berättade att tjejen fått hemsk hosta och då var sjuk men att hon gärna passade hanna en stund om jag ville...jag blev så rörd och glad, hanna gillar ju att komma hem till andra människor och har träffat denna damen många gånger på dagis och vid lekplatsen. Verkligen jättesnällt! Hanna tycker det ska bli spännande!

Av Ina - 5 oktober 2011 08:05


Var lite nervös när jag satte mig i stolen på Blodcentralen, funderade flera gånger på att smita...=)

Men hon som tog hand om mig var så trevlig och lugn. det kändes knappt när hon satte nålen... blev lite yr när allt var klart, har ju lågt bt så jag visste jag skulle reagera. hon var så snäll och tog med mig till en annan stol för de skulle ha lite utb på en maskin som stod lite längre bort...jag fick även fika så det var lyxigt, kände mig docj ganska dum men...bättre jag sitter där en stund än att jag kör i diket...

kände inget efter jag fikat, fick inte lyfta tungt med armen bara och helst inte träna så jag slappade igår...

Av Ina - 5 oktober 2011 08:02


Alexander har börjat klättra upp i våra fotöljer, ni som har varit hemma hos oss vet att de är ganska höga och välter om man sitter på ytterska kanten...alexander är inte så tung än så de kommer inte välta men ramla kommer han säkert göra...

och så har han lärt sig att knyta upp bandet vi har på köksskåpet...så nu sitter han och leker med en termos...buse!

Han är på allt! Överallt....kommer bli gråhårig! Denna tiden är ganska jobbig för man får springa efter dem och kolla (jag gör det iallfall) man vill ju inte att de ska skada sig men måste ändå få göra saker och slå sig för att lära sig...men lite koll måste man ha...

Av Ina - 5 oktober 2011 08:01


Syrran sms och sa att operationen gått bra! Skönt! Ska ringa henne idag....

Av Ina - 5 oktober 2011 07:57


Alexander har varit orolig på kvällarna och nätterna ett tag nu...ligger och gnäller, jag gav välling, bytte blöja, sjöng och smörjde inatt...inget hjälpe! Tillslut gav vi lite Alvedon, då somnade han tillslut. Då kom Hanna, försökte bädda ner henne i sin säng men det gick en stund sen kom hon igen och då låg alexander i vår säng men hon la sig nere vid våra fötter, tur hon ändå går att övertala...=)

Så jag och alexander sov till 6.45....och hanna sover än.

Hade jag också velat göra, känns som jag blivit överkörd! Kommer bli en lååång dag....

Ovido - Quiz & Flashcards