Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Ina - 16 oktober 2011 21:18


Lördagen var man inte på topp, fick vara uppe med alexander en del på natten och eftersom jag kom hem ganska sent var jag ganska trött så jag tyckte roger kunde tagit det eftersom han fick sovmorgon på söndagen men han vaknade inte!! var ganska sur...det blev inte bättre när jag fick mensen...och roger var så konstig hela morgonen och jag sur...han höll på en massa med olia tekniska saker som jag tyckte han kunde gjort innan eller efter vi åkte....så jag var lite sur...

vi åkte efter lunch, alexander åt tidigt för han var hungrig. Vi körde inom fam Gottfridsson en stund sen körde vi till asarum för att hämta fam arvidsson-lisa. men leo hade fått feber så det var bara viggo som skulle med, kom docjk på att jag inte hade bilstolen i för den hade pappa tagit på torsdagen och jag körde direkt till asarum så jag fick lämna tillbaka stackars viggo igen och köra till mörrum och hämta stolen, allt löste sig tillslut och vi samlades hos mamma. Tyckte det skulle bli så mysigt då syrran och barnen var där också men det blev kaos!!! Hanna var jättetrött, viggo och hanna bråkade och alexander bara skrek...jag var trött och syrran hade ont i sin fot, nellie fick ont i huvudet och johan var trött efter matcherna (som hade gått jättebra!) så det var väl kanske inte en lung och mysig kväll men vi träffades iallfall...=)

Syrran körde hem viggo strax innan 19 och båda mina somnade då. så jag och mamma tittade på tv och åt godis...

5.30 idag söndag vaknade alexander och då var det bara att stiga upp...

men vilken härig dag det varit! varmt och soligt! perfekt höstdag!

Fick alexander att sova efter lunch, pappa kom så vi gick till lekplatsen där vi var 1 timme, hanna lekte med grannens barn tyckte hon var roligt sen skulle hon såklart dit och inspektera huset...=) hon är inte blyg vår tjej...mamman tyckte hon var såååå söt!

lockade iväg henne med fikaprat, de andra väntade och efter vi ätit lite körde vi hem...alla var ganska trötta.

Och imorgon ska båda lämnas och jag går hem till ett tomt och tyst hus...känns konstigt.

Av Ina - 16 oktober 2011 21:08


Fredagen gick verkligen i ett, först ta iDkort på jobbet, läkaren med alexander. Vi ska fortsätta med mjölkfritt 1 månad till sen uppföljning, det togs även blodprover för att se om han är allergiskt mot mjölk, ägg, soja, gluten. Han var duktig när de stack men tyckte inte det var roligt att sitta still och plåstret var konstigt....Han hade även gått ner lite i vikt, det gillades inte...men de sa inget spceillt vad vi skulle göra åt det...

Efter sjukhuset körde vi till Citygross och handlade och åt korv, alexander var hungrig. vi hade jättemysigt! Han flörtade med alla han kunde...=)

Körde och hämtade roger sen hem. Drack kaffe och myste lite innan vi tog tag i städningen eftersom alexander låg ute och sov skruvade vi upp volymen ganska mycket- roligare att städa då.!!!

Gjorde mig iordning och gick sedan till bussen där jag mötte upp Thina. Vi kom in ganska tidigt till stan med snart kom de andra också. Vi blev 55st så många har vi aldrig varit på en fest innan. det var schlager tema denna fest, ME LIKE och eftersom jag och Helena hade fyllt år blev vi lagledare, vi fick ABBA och texten till Waterloo som vi skulle framföra. Gick även tipsrunda ner till Marinmuseet. vi hade riktigt skoj på vägen dit...=)

Väl där fick vi som firades lila serpentiner runt halsen sen var det dax att äta. Så god mat!!! Blev en del vin och cider också...Tyvärr ingen efterätt, alla var sugna på något men det blev "bara" kaffe.

Jag fick ett jättefint halsband med matchande öronhängen, precis lagom till mig!

vid 22 tiden började folk åka hem och vid 23 gick vi till centrum, de andra skulle ut men jag och Thina åkte hem. jag ville ut men det hade blivit så sent jag kommit hem och det hade jag inte orkat...var trött ändå! Men vilken toppenkväll! =)

Ovido - Quiz & Flashcards