Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Ina - 22 oktober 2011 19:50


kl 05 var alexander vaken och kl 06 gick han och jag upp...önskar verkligen att få sova någon helg!

Blöjorna är ju värdelösa då de ofta läcker och han är våt, har testat många olika men alla läcker...

vid 08 åt vi frukost sen myste vi okring tills roger åkte till jobbet vid 10...barnen fick lite spel efter han kört, hanna är så otroligt tjatig emellanåt även om jag säger till henne...

åt lite, stackars hanna fick sitta själv och äta då alexander var för trött så jag fick gå ut med honom så han fick sova...han sov 1 timme...för lite!

Sofia och alece kom vid 13 tiden alltid trevligt med lite sällskap även om man är på dåligt humör, då får man annat att tänka på!

åt lite till sen gick vi ut med barnen. det var jätteskönt väder så vi gick en stund till lekplatsen, alice ramlade och slog sig i pannan, såg inte ut som hon slog sig men när vi kom in och kollade lite extra hade hon en bula i pannan...stackaren!

annars har barnen lekt och vi har försökt att prata...satte på film så de kunde lappa lite men då skulle de rita...=) barn är underbara!

Missbedömde maten lite så vi åt inte förrän 18 och det är för sent för våra barn, alexander hade värsta brytet även om vi gav honom lite att äta...sen la vi honom efter vi ätit för han var helt färdig!

hanna sover nog nu tror jag och roger och jag ska kolla film...känner mig ganska trött ikväll...seg...

men är ändå glad för att min fina vän sofia kom idag!

Av Ina - 22 oktober 2011 19:46


Fredagen var jag och hanna hemma själva en stund, vi klippte och klistrade och vilade en stund innan vi hämtade alexander. efteråt gick vi till lekplatsen där vi mötte upp maria, ludvig och victor. vädret var helt ok skönt att vara ute, barnen hade jätteroligt! Evelina och matilda, bent och hans dotter kom också ut så vi blev många på lekplatsen. 2 timmar var vi där och jag tog med fika som uppskattades av barn som vuxna! =)

Sen mös vi hela familjen, tittade på tv och åt gott framför tvn. hanna fick lite egentid med oss då alexander somnar vid 18.30

Ovido - Quiz & Flashcards