Alla inlägg under november 2011

Av Ina - 18 november 2011 21:25


då ska vi äntligen träffa Emma och Robban! Vi bokade denna dagen för kanske 2-3 mån sedan...hemskt att man ska behöva boka så långt innan...men alla har sitt och helgerna är det fullt ös på...

Av Ina - 18 november 2011 21:22


Imorgon kommer mamma och passar alexander, roger ska jobba och jag och hanna ska till biblioteket på "kalas" alla som är födda 08 fick en inbjudan till teater. ska bli roligt att göra något hon och jag så vi ska äta lunch med linda och julia och sen gå på teater. Ska som sagt bli mys!

Sen kör roger till Hällaryd, abbe har fyllt 2 år och de ska ha kalas. jag och barnen stannar hemma för abbe har haft vattenkoppor men jag vågar inte riskera att de smittas då det är sån kris på jobbet och snart jul...

Så vi myser hemma med mormor istället.

Av Ina - 18 november 2011 21:00


Tiden går så fort och jag börjar känna mig stressad över allt som ska göras inför julen, bakning och pynt. jobbar en del helger och mycket...vi brukar alltid baka pepparkakor hos min mamma med mina syskon, respektive och barn och det är så MYSIGT! men det verkar som det blir svårt att få ihop detta året...och det är så synd!!!

Vi ska iallafall åka till Gekås och handla julklapparna, hoppas man hittar allt bara, kan ju vara slut när man kommer dit...ska bli roligt att åka med roger, bara han och jag och alla galna tanter med kundvagnar...=)


Jobbet har varit ok idag, alla sa likdant "är det lugnet före stormen" men det höll sig ganska bra fram till kl 13 ungefär...blir stressigt att hinna massor efter man haft rast och sen ska man gå hem kl 14...

Men jag kom hem och hämtade våra trötta barn från dagis, fick en blöt puss av alexander. roger kom hem tidigare så han lagade mat medans jag lekte med barnen och sen bara myste vi lite framför tvn och lite lek i hannas rum.

Båda sover gott sedan några timmar tillbaka, det går väldigt bra att lägga dem!


Roger och jag har kollat på film och bara slappar!

Av Ina - 16 november 2011 08:09


Alexander klättrar på ALLT, nu kommer han upp på våra matstolar oxå...och där vill han gärna sitta och äta eller rita. Han blir VANSINNIG om man tar ner honom, har rejält humör lille killen...

Helt hopplöst ibland när man gör något och måste avbryta för att ta ner honom från någon stol....än så länge har han inte ramlat men det är nog bara en tidsfråga, man kan inte passa dem jämt....

Av Ina - 16 november 2011 08:04


Försöker verkligen att inte äta massa onyttigt, försöka bli av med det sista som är runt magen...

men det är INTE lätt när man går upp 4-5 på morgonen och är trött kl 10 och helt färdig kl 15...hade kunnat somna på golvet vissa dagar. Det är jättejobbigt att vara så trött att man knappt kan hålla ögonen öppna...så när man är trött blir det mycket onyttigt för att hålla sig vaken...men man får väl ta det, jag HOPPAS att det snart ska vända och alexander sover till kl 07....

Även om han får välling och torr blöja somnar han inte om!!! SUCK! blir mycket gnäll...


idag ska vi kanske leka med Ludvig med familj...vi få se ska skicka iväg ett sms snart.

Lite avis på mamma och fam Ahlér som ska åka till Ullared idag! Men nästa torsdag är det min tur!! =))

har redan en lång lista mest julklappar då såklart!


Over and out

Av Ina - 14 november 2011 21:04


Efter jag och alexander varit hos doktorn kom hanna och mamma, har inte sett henne sen i fredags. min stora tjej! Lite stimmig och högljudd men så söt, pussade på alexander och bara röjde loss.

Vädret var fint så vi gick till lekplatsen. njöt en timme sen fikade vi då mamma ville köra hem innan det blev mörkt.

sen hade vi en mysig kväll, hela familjen komplett!  

Av Ina - 14 november 2011 19:45


Alexander och jag var hos doktorn idag, först ville han inte leka i väntrummet sen röjde han loss! Blev vägd, har gått upp 600g på en månad!! GILLA!

Proverna såg bra ut, visade inget. Så nu ska vi hålla på med mjölkfritt i 2 veckor till och sen gå över till vanligt smör och mjölk för att se om han reagerar, gör han det ska jag ringa och boka en telefontid till doktorn och även besöka en dietist. Och så får alexander hålla sig till mjölkfri kost i 6 månader för att sen utvärderas....

så ligger det till just nu, alexander tycker den mjölkfria kosten är god så han lider inte men det kommer ju bli lättare att bara köpa 1 sort av allt igen...vi får se...

Av Ina - 14 november 2011 19:42


Hade ställt in mig på att åka på fredag, ordnat barnvakt och allt...men får inte semester!!! Trodde verkligen det men imorgon kommer patienten med tracken till oss och då kommer det bli mer bemanning och det är svårt att hitta folk om de ordinarie tar semester, chefen kommer neka alla att ta semester just nu...så det är bara att jobba...Roger har fått 2 datum av mig som jag är ledig, vi får köra då istället...lite snopet blev det allt...

Ovido - Quiz & Flashcards