Alla inlägg under november 2011

Av Ina - 9 november 2011 10:54


VAB idag alexander har sovit oroligt inatt, gnällt mycket.

Hade 38,6 när jag tog tempen senast...säkert tänder.

Kollade mitt schema, barnen behöver inte vara på dagis förrän nästa torsdag eftersom jag jobbar helg och det ändrades i mitt schema. Får se hur det går sen att lämna alex...de får ett höstlov nån vecka senare.


Fars dag på söndag, vi ska inte hem till pappa då han ska fira farmor då och jag jobbar. Vet inte vad jag ska köpa till Roger...han blir nog inte så firad på söndag då jag jobbar och han säkert lör till sin pappa med alex, hanna ska vara hos mamma i helgen så han får hämta henne där...



Av Ina - 8 november 2011 19:07


Imorse gick det väldigt smidigt med allt som ska hinnas med innan jobbet och dagis. Fler såna mornar tack! =)

Väl på jobbet var det helt ok tills efter lunch...gah blir så frustrerad när inget blir gjort och man inte får någon hjälp!

Hade en dam som fick sitta på pottan säkert 20 min för jag kunde inte ta henne själv och maten var tvungen att delas ut...tillslut fick jag min rast då fick jag reda på att vi skulle ha utbildning på trackealtub kl 14.30 så då fick jag ringa dagis och roger för att säga att jag skulle bli sen. väl inne från rasten skulle det tas 2 EKG, bäddas 2 sängar för att 2 nya patienter var på ingående...Hann inget av detta utan fick ta en annan säng och renbädda efter patienterna kommit, inte optimalt! och sen då på utb, vi ska tydligen få en patient till oss med track och dessa ska ju skötas på speciellt vis och alla ska kunna det, vi ska även ha vak på denna patient hela tiden eftersom tracken kan slemma igen...lite läskigt men vi får hjälpas åt många som detta är nytt för. Ja detta är sjukvården 2011...känner lite att jag skulle kunna söka mig till Biltema eller ICA...=)

jag tycker om mitt jobb men nu är det för jävligt!

Dagis hade ringt och sökt mig, alexander hade feber men ingen på jobbet hade hämtat mig som tur fick de tag på roger så han körde och hämtade barnen. Alexander sover nu, har sovit ett tag är lite orolig att han inte kommer att sova inatt....vi får se, lite alvedon och välling så sover han förhoppningsvis! Vi ska iallfall vara hemma imorgon!

Av Ina - 6 november 2011 20:05


Fick lite "sovmorgon" idag, låg kvar i sängen iallfall. har sovit hårt inatt har knappt reagerat när hanna kom in eller roger gick upp med alexander. Hanna fick för sig att hon oxå skulle gå upp kl 5 men jag tog med henne till sängen igen och bäddade ner oss båda och sov en stund till. Mysigt!

Sen var det full rulle eftersom jag hade ljusparty idag ville jag städa och plocka undan alla leksaker som ligger över golvet och fixa till så mitt i alltihopa lagade jag lunch och köket såg ut som om en bomb sprängts...herregud vilket kaos! Hann det mesta innan klockan 14...vi blev ganska många faktiskt, kul att träffa dem! Fick så fina tack presenter...gulligt!

Alla hittade nog något de gillade, jag hittade 3 ljuslyktor som jag tycker mycket om men de var så dyra så jag valde 3 blockljus som lyser på ett speciellt sätt. de är verkligen jättefina och fick dem för bra pris eftersom jag var värdinna.

Det var någon som satte att de skulle komma som inte kom och en tjej kom kl 18 när partyt var slut men allt annat gick bra! Morotskakan smakade jättebra och alla verkade nöjda!

nu blir det vila resten av kvällen tror jag ska ladda ner något from Ondemand och titta på...


det var min helg det!

Av Ina - 6 november 2011 19:56


Roger fick ligga och dra sig till 08...jag och barnen var väl uppe vid 05 som vanligt...de struntar i om det är lördag och att man FÅR sova på helgerna...blir att vi tittar en del på tv så tidigt, kroppen har liksom inte vaknat till så man är ju så seg! Man får sätta på kaffe direkt för att ha en chans att registrera vad som händer...

Efter vi ätit frukost gick hanna och jag ut för att provköra den nya bilen, roger följde på och instruerade...=)

Iväg kom vi! vilken känsla! Bilen är så fin! Nu körde vi bara runt på Hasslö så nästa gång får jag testa den på E22an...hanna tyckte inte det var roligt att åka bil...

Sen drogs helvetet igång, roger körde till jobbet och jag var hemma och skällde på barnen...Hanna var helt galen, lyssnade INTE på något. jag testade allt (kanske inte lika tålmodigt då vi var uppe klockan 5 och jag var trött kl 12)

Försökte få båda att sova efter lunch, gick verkligen inte alls och jag var så trött att jag kunnat somna på golvet...eftersom hanna inte lyssnade fick jag sätta in hotelsen inget lördagsgodis. kände mig verkligen som en skitmamma men kände att jag var tvungen då jag hotat med detta ganska många gånger och det inte hjälpte....och hon fick inget lördagsgodis! Men hon accepterade det efter lite skirk och gråt...men fy vad jag kände mig rutten...Usch vilken tråkig dag!

De somnade tidigt så roger och jag hade en myskväll igen, vin, godis och film! Vi var ganska trötta båda två och innan 22 sov vi!

Av Ina - 6 november 2011 19:55


Det är inte helt lätt att få bra bilder på barnen ihop, så fort jag tar fram kameran kommer alexander som ett skott...

eller så vill han inte sitta still just då...=)

   

Av Ina - 6 november 2011 19:53


Hanna tycker det är roligt att följa med Nellie till Blomma och hjälpa henne att rykta och sköta om, även rida är roligt!


 

Av Ina - 6 november 2011 19:52


Förra helgen fick vi ett ryck och köpte faktiskt färdig pepparkaksdeg och bakade. kakorna blev riktigt goda och barnen tyckte det var mysigt!


Snäll storasyster hjälper lillebror!

     

Av Ina - 6 november 2011 19:22


Lämnade barnen på dagis, alexander var jätteledsen. kändes SKIT att lämna honom när han var så ledsen...jobbet flöt på, kan man minst sagt säga. mycket att göra! kom iväg kl 15, hämtade barnen (de var själva) på hela dagiset och sen körde jag i rasande fart till Svängsta där vi mötte upp roger som hade hämtat den nya bilen! den var riktigt nice!

Kvällen flöt på, blev rikigt besviken på mina svärföräldrar....ego!!!

Kom hem ganska tidigt och bar in barnen från bilen sen var kvällen vår! Blev filmmys! Man orkar inte så mycket annat...


Lite dimmigt när jag och hanna skulle ut och provköra. Lilla snäckan var tvungen att vara med på bild (hon valde mössa)

   

Ovido - Quiz & Flashcards