Alla inlägg under augusti 2009

Av Ina - 19 augusti 2009 06:51


Kl 06 var Hanna vaken och ropade på mig o Nellie....lite tidigt för min smak...hon har ändå sovit till 07 nu när vi varit lediga....

jaja det var bara att stiga upp. Gick upp och titar nu på Toon Disney, hon kan sitta still 5 sek emellanåt...=)

Av Ina - 18 augusti 2009 21:45


Min man sitter jämte mig med hörlurar på och SNACKAR HELA TIDEN!!!

Åhh va irriterande det är! tur jag inte kollar på tv, då får jag säga till honom att hålla tyst!

Längtar tills övervåningen blir klar så man kan stänga om datorn och kolla på tv ifred!!!

Nån gång nästa år blir detta verklighet....

Av Ina - 18 augusti 2009 21:44


Fick IKEA katalogen idag...ÅHHH vad jag vill ha mycket pengar!

Känner jättemycket för att göra om sovrummet och så behöver övervåningen hyllor och skåp (något vi har brist på!)

VILL HA!!!



Av Ina - 18 augusti 2009 21:06


Hanna är den i vår familj som har mest kläder...=)

Jag har köpt en del på rean, Tradera och nu fick jag mitt H&M paket idag. Så snart har hon en ny garderob i storlek 92. Ska slita lite till på de andra kläderna men mycket är för kort. Kan ha det andra på dagis, när hon börjar där går det å kläder eftersom de ska ha lite där som personalen kan byta med.

 Tröja med katt på, Hello Kitty tröja, manchesterbyxor, fingervantar (får se om det går) randig vardags tröja, riktig härlig vintermössa. Är riktigt nöjd med kläderna!

Av Ina - 18 augusti 2009 21:03


Vi var på Nättraby plantan och köpte jord & gödning imorse. Pappa ville komma och hjälpa till i trädgården, säger man ju inte nej till!

De "korpade" upp vid vägen där vi satt våra skott från häcken vi köpte. De behövde ha mer plats+näring! Tror de kommer att sätta fart och växa nu så vi kan få nåt som ser ut som en häck! =))

Roger har även grävt ner min fjärilsbuske och kärleksört. Nu börjar det likna nåt! =)


Av Ina - 18 augusti 2009 21:00


Nu börjar det likna en altan, det var så typiskt att det fattades en bräda till väggen!

Nu väntar vi nog på fönstret som ska komma. Roger ska oxå åka och köpa mer brädor. Men fint kommer det bli när det är klart! Så jag kan köpa krukor och ljuslyktor att göra det mysigt med. Ser fram emot nästa vår/sommar! =)



Av Ina - 17 augusti 2009 20:11


jag anser att när man får något eller någon hjälper till ska man säga tack. (jag kanske har glömt någon gång isåfall ber jag personen om ursäkt)

Men jag tycker nog att jag är duktig på att säga tack ibland kanske för mycket.

Men jag gav en sak till en kompis och hon har inte sagt något om innehållet. hur ska jag tolka det? Det var inget speciellt men tanken som räknas!

Och ett tack är väl inte för mycket begärt tycker jag

Av Ina - 17 augusti 2009 20:08


Sista semesterveckan för mig...

Idag har Roger, jag, Johan & Nellie varit på Marinmuseet. Det var roligt!

De var tvugna att åka hem idag för Nellie skulle börja på ridskolan och Johan hade pingis. Syrran hade fått jobb 2 dagar (håller tummarna att hon får MER!)

Vi var ganska trötta efter de åkt...myste med Hanna, gick en runda men hon var supertrött efter att ha busat med kusinerna och mormor så vi la henne tidigt.

Nu sitter vi vid varsin dator och "slappar". Ska zappa och se om det finns något på alla kanalerna...

Ovido - Quiz & Flashcards