Alla inlägg under augusti 2009

Av Ina - 7 augusti 2009 22:07


Hanna blev så glad när vi hämtade henne hos mormor idag! Åh vad vi saknade henne igår...lilla stumpan!

Hon hade haft det bra hos moster, kusin Nellie och mormor. kanske för bra? Har säkert blivit väldigt bortskämd...=)

Har varit och lekt med kusin Viggo oxå, de gillar verkligen varandra!

Det har varit roligt att vara iväg men det är skönt att komma hem igen!


Härligt väder har det varit idag oxå! HOPPAS det håller i sig ett tag till, 2 veckor (min semester)

Av Ina - 4 augusti 2009 13:31


snart bär det iväg mot storstaden och petra.

allt har ordnat sig med mobilbiljetten var lite krångel.

det gick även bra att lämna hanna hos moster, mormor var lite stimmig men hanna kommer ha det så bra!

vi har packat och kan nu slappa 1 timme innan vi åker, barbara ska köra oss så vi har ordnat det bra!



Av Ina - 3 augusti 2009 14:30


Är nog liite beroende av Facebook, många som använder det oxå!

Vill ju att min farm ska bli bättre och inte att grödorna ska dö...=)


Av Ina - 3 augusti 2009 08:50


jag börjar nu min 2:a semester vecka och Roger sin första. Så underbart att vara lediga allihopa och bara mysa och busa!


Börjar få lite ångest över att lämna Hanna nu, var lite kaxig innan. Jag vet att hon kommer att ha det så bra  men jag kommer sakna henne...=)

Men som sagt kommer det bli så roligt att få åka iväg oxå! Åka karuseller älskar jag! Hoppas på fint väder!

Av Ina - 3 augusti 2009 08:46


Var vi först i Hällaryd, roger hjälpte till att bära möbler. Det var lite kaosartat, hanna sprang omkring HELA tiden och tvillingarna höll på att driva sin mamma till vansinne. + att Mia var trött och lite halvsur och jag var inte heller på humör...=)

Men allt ordnade sig och vi gav oss iväg till Tingsryd. Det var ju så varmt! När vi körde hemifrån var det inte fint väder så varken jag eller hanna hade sommarkläder på oss, hanna fick springa omkring i blöja och jag fick vika upp mina jeans. Det var en mysig eftermiddag, gillar husvagn. Tror det blir en husvagnssemester nästa sommar, vi får väl se...

Av Ina - 3 augusti 2009 08:42


Testade syrrans spikmatta när vi var där. det har ju blivit så poppis. Tycker det låter plågsamt att ligga på "spikar". Men syrran har blivit hjälpt av den!


Jag la mig på den under stånk och stön var ju svårt att lägga sig rätt. Man skulle ha tryck på svanken. Var ju inte precis skönt men syrran sa ligg en stund...jaja tänkte jag...så jag låg på mattan kanske 10 minuter. Gjorde ont hela tiden sen gav jag upp, var full med hål efteråt...=)

Men tror att den hjälpte lite för jag hade inte ont i axlarna....kanske får investera i en sån...men det var inte speciellt skönt...vissa somnar ju tom på den...men nu har jag testat

Av Ina - 2 augusti 2009 09:23


Fam Ahlér skulle ha kommit idag men det blev lite ändringar så de kom igår istället. Vi grillade och åt cheesecake. Det blev en trevlig kväll de stannade till kl 23 då oliver började bli jättetrött!

Hanna somnade gott efter 19 och sov till 08...nice! =)


Idag blir det en tur till Hällaryd för lite bär hjälp (tvillingarna ska få egna rum så det målas och donas för fullt) sen bär det av till Tingsryd-svärföräldrarna har sin husvagn där och Roger har inte varit där. Så ingen ro idag inte...

Av Ina - 2 augusti 2009 09:22


har inte kunnat skriva på ett tag eftersom vårt Internet inte funkat IGEN sen kl 13 igår!!! SURT!!!

Ovido - Quiz & Flashcards