Alla inlägg under augusti 2009

Av Ina - 9 augusti 2009 20:19


Har varit i Asarum hela dagen idag och ätit och badat. Varit ute så mycket det har gått!

Har ju varit så härligt väder!

Roger trodde det skulle ta några timmar att fixa kablar, infravärmare och lampa, det tog hela dagen! Men vi har haft det så mysigt så! Ibland har det varit lite hysteriskt med två barn som springer åt varsitt håll men det mesta av tiden har de varit på samma plats. De har busat, pussats, matat varandra, badat, bråkat och klättrat. Ätit plommon glömde jag visst...=)


Tack Lisa, Martin & Viggo för en toppendag!


Man är ganska trött nu eftersom man vet att hela dagen imorgon ska jag å Hanna vara iväg. Man vet ju inte riktigt hur vädret blir och vad man ska ha med sig men det ordnar  väl sig!

Av Ina - 8 augusti 2009 19:05


Underbart väder även idag! Ska sitta ute och äta varma mackor så snart vi lagt Hanna.


Har varit hela eftermiddagen hos fam Olsson. Hade tänkt bada men det var för kallt för mig...

Mysigt att träffa alla även om man inte hinner prata så mycket som man vill...=)


Nu ska vi bara slappa ikväll!

Imorgon bär det av till Asarum till lillebror med familj. Hon kan nästan säga Viggo och Lisa säger hon.

Av Ina - 8 augusti 2009 12:07


I Göteborg hittade jag en affär som heter Lush. De tillverkar egna tvålar som ser ut som ost nästan...=)

Man kan köpa bitar av den stora "osten". Ganska dyrt men säkert bra grejor. Jag köpte två runda shampoo, man gnuggar det runda shampot i håret så det blir lödder och sen masserar man in löddret. Testade det idag och det var super! Inget kli i hårbotten och behövde inte använda balsam efter...och man kan köpa det över nätet! Perfekt när dessa två runda shampo tar slut (i affären sa de att de skulle hålla över 1 år!!!)


Så Petra, KÖP!

Av Ina - 8 augusti 2009 11:48


Har beställt namn till Hannas dörr, hade lite beslutsångest om färgen men det blev lila!

Tyckte det blev väldigt fint!


http://www.unikdekor.se/

Finns hur mycket som helst som jag vill köpa! =)


Av Ina - 8 augusti 2009 11:44


Aj då har fått för mig att vi skulle till fam Olsson kl 16 men det var 13...jag som aldrig brukar ta fel på tider, skyller på semestern.

Jag sa att jag kommer när hanna sovit klart nån gång efter 14 helt ok från deras sida. Toppenvänner!

Av Ina - 7 augusti 2009 22:42


Även ett stort tack till snälla Barbara som körde oss till tåget, hämtade oss och tog hand om kissen!

Av Ina - 7 augusti 2009 22:40


Imorgon är det lördag igen, dagarna går så fort!

Roger ska jobba sen ska vi till fam Olsson på kalas/grillning

Söndag ska vi till Martin, Lisa å Viggo och fixa eldragning till deras altan...eller Roger ska...=)

Så det var denna helgen...

Av Ina - 7 augusti 2009 22:22


Oj vad vi har haft det roligt i Göteborg! Och gjorde fynd på resan fram och tillbaka 2 personer för 380 kr...fynd!

Vi bodde hos Petra och Anders, deras lägenhet låg kanske 10-15 min från centrum med spårvagn. Vi åkte både spårvagn, buss och båt...riktiga turiser! =)

De har köpt en lägenhet som håller på att byggas som vi åkte och tittade på. Herregud så fint! De kommer bo helt underbart där, nästan vid vattnet och vilken utsikt! Kändes nästan som man var utomlands...=)

Vi tog en runda på stan ( jag har shoppat massor av kläder, hittade massor på rea!) och sen Liseberg. Åt på en italiensk resturang en bit frånLiseberg, jättegod mat!

I efterhand ångrade vi oss lite att vi inte begav oss till Liseberg tidigare eftersom det var VÄLDIGT mycket folk där, den första fina dagen på länge...vad hade vi väntat oss? Det var 30-50 min kö till allt! Åhhh så drygt! Men jag fick vara nöjd...var ju på Lisebrg iallfall och hann åka några karuseller. Vi åkte Kållorado, Balder, Bergbanan & Flumriden.

Balder var grym, jag trodde jag skulle dö! Det var nog det värsta jag varit med om och det häftigaste. Jag var skakig när jag kom ner...70 graders lutning...Shit!

Sen när vi åkte Flumriden brukar jag inte bli så blöt så vi "försökte" lägga upp nån slags plan men vi blev SÅ blöta! Vattnet slog upp på sidorna och över oss och det var inte lite vatten som kom, Petra hade en stor sjö i sin kjol...Herregud vad jag skrattade! Oj va blöta vi var! Tur vi tog det sist men vi skulle äta oxå så vi frös en del innan vi kom hem...

Vi har verkligen haft det jättebra! Men det var ändå skönt att komma hem, saknade Hanna en del.


Tack Petra och Anders för dessa dagarna!


Vi blöta? Nej då inte alls!

Ovido - Quiz & Flashcards