Alla inlägg under augusti 2009

Av Ina - 13 augusti 2009 20:15


Vissa dagar får man massor gjort andra inte. Idag har vi hunnit massor, pappa kom vid 10 tiden.

Jag har handlat, gjort rent ugnen, grävt runt plommongträdet och rhodondendron busken och lagt på jord+gödning. Roger och pappa har oljat taket, roger har klippt gräset och vi har grävt där jag ska plantera.

Så idag har vi varit duktiga! hanna har hjälp till att hämta jord och vattna...=)

Av Ina - 11 augusti 2009 21:29


Imorgon efter Hanna sovit ska vi köra till min kusin Marcus, Sara och Helmer. Måste ju titta och gosa med det nya tillskottet. Ska bli roligt och se hur Hanna reagerar...

Innan ska det väl byggas på altanen antar jag...=)

Av Ina - 11 augusti 2009 21:16


Trodde vi skulle kunna vara ute idag men tji fick vi, det ösregnade fram till 12 men sen satte Roger igång och bygga altantak. Jag hade tänkt gräva men rensade en låda med mina saker och jag slängde det mesta! Så skönt att kunna rensa ut, det jag inte slängde tar jag med mig till loppisen på söndag...

Hann ganska mycket för Hanna sov 2,5 timme.


Lite över 16 kom Linda, Daniel & Julia. Hanna och julia kramades när de såg varandra, så söta!

Det är full rulle på dem, Hanna mest. Hon klättrar ju på ALLT. snart kommer hon ramla ner och slå sig...man kan inte slappna ev en sekund förrän hon klättrar på något...suck! Väldigt intensivt nu...

Julia är lite lugnare, hon klättrar iallfall inte.

Det var roligt att träffa dem iallfall, hoppas på att ordet till Julias dörr blir bra!


ja och nu sitter man vid datorn, känns som man inte göt annat på kvällarna. Orkar inte ta mig för något...

Av Ina - 11 augusti 2009 11:03


Deras nya kollektion har kommit. Så mycket fint!

 Funderar på denna tunika med katter på till Hanna...Hanna godkände den! =)


http://www.meandi.se/sv/produkter/092203.aspx

Lisa ska ju ha party nästa vecka, får väl lägga en beställning...=)

Man kan ju köpa massor men det kostar ju en del....

Av Ina - 10 augusti 2009 20:51


Har inte varit på bra humör idag...det känns som semestern bara rinner iväg och jag får inget gjort!

Och inget blir som jag tänkt! Det mesta går emot mig och jag vet inte hur jag ska lösa det heller...nej idag är ingen bra dag!

Av Ina - 10 augusti 2009 20:49


Eftersom jag och Hanna var ur vägen idag passade Roger på att låna Stefan från deras köksbygge. De köpte virke till vår altan, vi ska bygga väggar och lägga på tak,  blir lite mysigare!

Det var full rulle på dem när vi kom hem.

Hanna kunde sova även om det bankades och borrades


Av Ina - 10 augusti 2009 20:43


Vi skulle ha åkt till Skånes djurpark idag men vi hoppade det. Tyckte synd om syrran som varit iväg hela helgen + att de skulle iväg tisd-torsd. Och så kostade det 200 kr och gå in. Innan kostade det 100 och det kände jag var mer lagom, har en hel del utgifter nu eftersom både jag och Roger fyller år. och han fyller jämt...får se hur finanserna går ihop kanske får leva på vatten och bröd nån månad...


Både syrran och jag var på lite dåligt humör idag, Hanna var inte heller på topp...Så det blev en slapp/lekdag i Brinkamåla istället.

Av Ina - 9 augusti 2009 20:22


Hipp hipp hurra för min goa vän Sofia idag!

Vi tar en tjejmiddag snart!

Ovido - Quiz & Flashcards